اخبار داغ

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد؛

کدام کالاها بیشترین درصد احتکار را به خود اختصاص داده‌اند

کدام کالاها بیشترین درصد احتکار را به خود اختصاص داده‌اند
بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در اردیبهشت امسال بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان کالا شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، انواع شوینده، لوازم خانگی و کاغذ کشف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اردیبهشت امسال بیش از ۳۴ هزار بازرسی از انبار و مرکز نگهداری کالا در سطح کشور برای مقابله با احتکار انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس در این بازه زمانی، ۳۴ هزار و ۲۴۶ مورد بازرسی از واحدهای انبار و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته که منجر به تشکیل ۴۴۹۱ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

,

کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، انواع شوینده، لوازم خانگی، کاغذ و نظایر آن به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان بوده است.

,

به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع بالغ بر ۶۶ هزار و ۴۶۷ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منجر به تشکیل ۹۰۸۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۳ هزارو ۷۴۶ میلیارد تومان شده است. 

,

چگونه شکایت کنیم؟

,

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.

,

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه