اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد؛

آمادگی کامل بیمارستان ها برای مواجه با موارد ابتلا به تب کریمه کنگو/ مورد جدیدی از ابتلا گزارش نشده است

آمادگی کامل بیمارستان ها برای مواجه با موارد ابتلا به تب کریمه کنگو/ مورد جدیدی از ابتلا گزارش نشده است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان ها در کل استان در این زمینه آمادگی دارند و یکی از برنامه های ثابت در هر ساله است، گفت: یک پروتکل بهداشتی در نظر گرفته شده است که اگر افرادی با علائم و نشانه های تب کریمه کنگو شناسایی شدند به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان عقدک در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: سه مورد از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو  در استان اصفهان چند روز قبل گزارش شده است اما اکنون مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: علائم این بیماری مانند هر بیماری ویروسی دیگر با سردرد، بدن درد، تب و .. است اما علامت خاص آن خونریزی هایی که در سطح پوست فرد مبتلا اتفاق می افتد و این خونریزی ممکن است از جاهای مختلف بدن باشد.

,

وی با بیان اینکه حتی ممکن است خونریزی های داخلی و حتی مرگ و میر در این بیماری اتفاق بیافتد، افزود:  تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده و از طریق کنه منتقل می شود.

,

عقدک با بیان اینکه کسانی که با ذبح گوسفند سر و کار دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دارند، ادامه داد: توصیه می شود افراد از مکان های که ذبح گوسفند در آن انجام می شود، دوری کنند و همچنین ذبح گوسفند در مراکز اختصاصی اینکار انجام شود.

,

پژمان عقدک عنوان کرد: همچنین گوشت گوسفند خریداری شده، قبل از مصرف حداقل تا 24 ساعت در یخچال و در دمای زیر چهار درجه نگهداری شود که این نگهداری باعث می شود اگر در گوشت ویروسی نیز وجود داشته باشد، از بین برود.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان ها در کل استان در این زمینه آمادگی دارند و یکی از برنامه های ثابت در هر ساله است، خاطرنشان کرد: یک پروتکل بهداشتی در نظر گرفته شده است که اگر افرادی با علائم و نشانه های تب کریمه کنگو شناسایی شدند به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

,

عقدک گفت: در این مراکز کاملا مشخص است که نمونه گیری هایی که برای تایید تست و تشخیص بوده، چگونه باید اتفاق بیافتد و پروتکل ها و چگونگی حمایت از این افراد کاملا مشخص است حتی اگر فرد مبتلا به این بیماری فوت کند با توجه به اینکه تا 24 ساعت امکان انتقال این بیماری بعد از فوت نیز امکان پذیر بوده مکانیسم دفن نیز مشخص است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه