اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی:

مدیریت آب در کشاورزی بزرگترین دغدغه سازمان بسیج است/ اشتغال دانش‌بنیان ۱۰ هزار مهندس روی اراضی کشور

مدیریت آب در کشاورزی بزرگترین دغدغه سازمان بسیج است/ اشتغال دانش‌بنیان ۱۰ هزار مهندس روی اراضی کشور
محمدرضا جهانسوز گفت: بزرگترین چالش ما مدیریت آب در حوزه کشاورزی است و برنامه‌های ویژه‌ای برای پایداری کشاورزی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی امروز چهارشنبه در حاشیه همایش دهمین سالروز تاسیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی در جمع خبرنگاران، گفت: این سازمان بر مبنای علمی سازی کشاورزی و استفاده از مهندسین کشاورزی نخبه طراحی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
جهانسوز با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مهندس در عرصه کشاورزی به مسئله انتقال یافته ها و علمی سازی آن اشتغال دارند، افزود: سطحی بیش از ۲ میلیون هکتار زیر پوشش این مهندسان است، به همین منظور امروز از فعالیت های مهندسان جوان بسیج کشاورزی رونمایی خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: تقریباً تنها مجموعه ای هستیم که به صورت قوی و دقیق با سازمان تحقیقات کشاورزی همکاری داریم و امروز شاهد رونمایی از ۱۰ مجموعه خواهیم بود. یکی دیگر از دستاوردهای ما اقدام جهادی اکیپ های دامپروری بود که با موفقیت های ویژه ای در کشور همراه شد.
,
 
,
جهانسوز تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دام را به صورت رایگان با حمایت سازمان دامپزشکی کشور و جامعه دامپروران کشور پوشش دادیم و خوشبختانه امروز این رقم  به حدود ۵ میلیون راس دام رسیده است، البته سال آینده قوی تر نقش آفرینی می کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه کشاورزی دانش بنیان در دستور کار سازمان بسیج جامعه کشاورزی است، خاطر نشان داشت: با استفاده از سیستم نرم افزاری قوی و سیستم های متکی بر ماهواره کلیه حرکت ها به صورت علمی رصد می شود و آموزش های قوی دراین زمینه داده می شود‌.
,
 
,
جهانسوز با تاکید بر اینکه در ۲۰ سال آینده اگر وضعیت کشاورزی بر مبنای رهنمود های مقام معظم رهبری باشد هیچگونه مشکلی در زمینه تامین آب نخواهیم داشت، گفت: بزرگترین چالش ما مدیریت آب در حوزه کشاورزی است و برنامه های ویژه ای برای پایداری کشاورزی داریم.
,
 
,
در حاشیه این مراسم، از مجموعه کتاب های راهبردی سازمان بسیج جامعه کشاورزی و همچنین کلینیک سیار دامپزشکی و دامپروری رونمایی شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه