اخبار داغ

کارشناس حوزه محیط‌زیست :

جلوگیری از هدررفت آب و امنیت غذایی با کشاورزی دانش‌بنیان

جلوگیری از هدررفت آب و امنیت غذایی با کشاورزی دانش‌بنیان
کارشناس حوزه محیط‌زیست گفت: کشاورزی دانش‌بنیان از هدررفت آب جلوگیری کرده و منجر به امنیت غذایی می‌‎شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی برهانی‌کیا، کارشناس حوزه محیط‌ زیست در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اینکه باید دانش‌بنیان و پژوهشگران این حوزه را به سمت تحول اساسی در محیط زیست سوق دهیم، اظهار کرد: محیط زیست سال‌ها است مورد توجه جدی مسئولان قرار ندارد و حتی در دولت گذشته به حوزه محیط‌زیست بهای زیادی داده نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی با تأکید بر اینکه باید با پدیده خشکسالی و بیابان‌زایی مقابله جدی شود، اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ به‌حق به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی» نامگذاری شده و باید از حوزه دانش‌بنیان در راستای مقابله با خشکسالی نهایت بهره را برد.
,
این کارشناس حوزه محیط‌زیست تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته منابع آبی کشور هدر رفته و مسئولان باید فکر اساسی به این معضل داشته باشند، چراکه کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه هستند و بدون آب فعالیت این قشر دچار مختل می‌شود.
,
 
,
برهانی‌کیا یادآور شد: دانش‌بنیان شدن محیط زیست به‌خصوص حوزه کشاورزی می‌تواند از هدررفت آب تا حدود زیادی جلوگیری کند و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه تولید نه‌تنها کار کشاورزان را راحت‌تر می‌کند، بلکه در مسیر امنیت غذایی کمک زیادی به مردم و مسئولان خواهد کرد.
,
 
,
وی متذکر شد: ایده‌پردازی بر پایه دانش نوین و علم از موضوعاتی است که جوانان این مرز و بوم بارها نشان داده‌اند و در اوج تحریم دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی این دانشمندان ایران بودند که با ایده‌پردازی و تولید فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان به کمک مردم و مسئولان آمده‌اند.
,
 
,
این کارشناس حوزه محیط‌زیست تصریح کرد: بنابراین با استفاده از فناوری‌های نوین در راستای بهره‌گیری از این دانش در حوزه کشاورزی هم می‌توان دشمن را ناکام گذاشت و هم پیشرفت کشور را تضمین کرد.
,
برهانی‌کیا درباره اینکه آینده کشاورزی و محیط‌زیست ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: محیط‌زیست با حرف به نقطه ایده‌آل نمی‌رسد، بلکه باید مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند تا محیط‌زیست و کشاورزی به نقطه آرمانی برسند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه