اخبار داغ

دادستان مشهد:

نباید بدون مجوز استحکام بنا از ساختمانی بهره‌برداری شود/ جمع‌آوری ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد

نباید بدون مجوز استحکام بنا از ساختمانی بهره‌برداری شود/ جمع‌آوری ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد
درودی گفت: ۵ هزار نفر در کمپ‌های اجباری معتادان جمع‌آوری و نگهداری شده‌اند ولی نمی‌توان گفت کاملا این معتادان جمع آوری شده‌اند لذا مکان نگهداری و سایر الزامات و پرسنل مربوطه باید به واسطه ارگان هایی مانند شهرداری و بهزیستی و سایر نهادها مهیا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدحسین درودی، دادستان مشهد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ساختمان دادگستری کل استان خراسان رضوی گفت: ساختمان های قدیمی شاید در زمان ساخت و با ضوابط گذشته ایمن محسوب می شدند اما در مرور زمان و با تکمیل مقررات ناایمن هستند باید پیگیری شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در روند ساختمان‌های جدید نباید چنین اقداماتی صورت بگیرد و بر اساس ضوابط شهرداری باید استحکام بنا با جدیت دنبال شود.

,

دادستان مشهد اظهار کرد: بخشی از اقدامات اختصاصی دادسرای مشهد همین موضوع شهرسازی است تا از ابتدا این اتفاق رخ ندهد و البته نباید کمیسیون های ماده ۱۰۰ اجازه دهند چنین وضعیتی رخ دهد و ساختمان ناایمن بنا نشود و بدون پایان کار و مجوز استحکام بنا اجازه بهره برداری داده نشود.

,

وی افزود: باید این ظرفیت قانونی ایجاد شود که ساختمانی تا گواهی استحکام بنا و پایان کار ندارد امکان بهره‌برداری از آن وجود نداشته باشد لذا آسیب شناسی این موضوع در دست اقدام است.

,

درودی ادامه داد: در موقعیت فعلی اقدامات برخی افراد که در خصوص کالای اساسی مردم گران‌فروشی یا احتکار دارند مصداق اخلال در نظام اقتصادی قرار می گیرد و وقتی سب اخلال شد رفتار مجرمانه محسوب می شود و در دادسرا رسیدگی می شود لذا پرونده های متعددی در این خصوص تشکیل شده و در دادسرای انقلاب به صورت جدی در حال رسیدگی است.

,

وی افزود: در مشهد تعدادی معتاد متجاهر داریم که برای اینها فضای نگهداری باید مهیا شود.

,

دادستان مشهد تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته 5 هزار نفر در کمپ‌های اجباری معتادان جمع‌آوری شده اند لذا تلاش شده ولی نمی‌توان گفت کاملا این معتادان جمع آوری شده اند لذا مکان نگهداری و سایر الزامات و پرسنل مربوطه باید به واسطه ارگان هایی مانند شهرداری و بهزیستی و سایر نهادها مهیا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه