اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۳۵۰۰ تن انگور از باغات خلیل آباد

پیش بینی برداشت ۳۵۰۰ تن انگور از باغات خلیل آباد
شبان گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح ۳۰۰ هکتار از باغات خلیل آباد به روزهای پایانی نزدیک می شود و بر اساس پیش بینی های انجام شده بالغ بر ۳۵۰۰ تن انگور یاقوتی از این سطح برداشت خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد دارای 5727 هکتار باغ انگو است و کار برداشت انگور یاقوتی از سطح 300 هکتار از تاکستان های شهرستان خلیل آباد به روزهای پایانی نزدیک می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه انگور یاقوتی یکی از زودرس ترین رقم های انگور در سطح شهرستان بوده که از درجه کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بیش از 30 رقم انگور شامل پیکامی، عسکری، ترشیز، لعل، صاحبی، رزقی، فخری و... در شهرستان خلیل آباد شناسایی شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه عمده محصول انگور شهرستان خلیل آباد را ارقام عسکری معمولی و پیکامی تشکیل می شدهد که بیشتر مصرف تازه خوری و تولید کشمش دارد، تصریح کرد: انگور یاقوتی معمولاً حبه های زیاد و آبدار با رنگ قرمز مایل به بنف دارد که بیشتر برای تازه خوری استفاده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده بالغ بر 3500 تن انگور یاقوتی از سطح باغات شهرستان برداشت و روانه بازار می شود، اذعان کرد: انگور یاقوتی برداشت شده از تاکستان های سر سبز خلیل آباد به بازار داخلی و سایر استان ها جهت تازه خوری ارسال می شود.

,

شبان با بیان اینکه بالغ بر 1500 تن از این رقم انگور در سال جاری به صورت گلخانه ای کشت شده است، عنوان کرد: با توجه به زودرس بودن این انگور، کشت گلخانه می تواند زودتر از موعد این محصول را با قیمت بسیار بالا روانه بازار مصرف کند که از صرفه اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است.

,

وی با اشاره به اینکه همه ساله محصولات شهرستان خلیل آباد خسارت های جبران ناپذیری از بلایای طبیعی می بینند، تشریح کرد: کشت گلخانه علاوه بر صرفه اقتصادی می تواند کمک خوبی برای در امان ماندن محصولات کشاورزی از خسارت های تگرگ، طوفان و باران های بی موقع داشته باشد و این خسارت را به حداقل برساند.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد همچنین در پایان تاکید کرد: میزان آب مصرفی در باغاتی که زیر گلخانه هستند به میزان 50 الی 70 درصد بسته به نوع بافت خاک کمتر از باغاتی هست که در فضای باز کشت شده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه