اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

اصناف همچون گذشته تعامل خود را با دولت تقویت کنند/ امروز به دنبال پروژه هایی هستیم که در کرمانشاه رها شده اند

اصناف همچون گذشته تعامل خود را با دولت تقویت کنند/ امروز به دنبال پروژه هایی هستیم که در کرمانشاه رها شده اند
بهمن امیری مقدم گفت: اصناف همچون گذشته تعامل خود را با دولت تقویت کرده تا بتوانیم دسیسه های دشمن را خنثی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، بهمن امیری مقدم امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز اصناف ضمن‌تبریک این روز و تقارن آن با هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: با تدبر در آیات و روایات می توان درک کرد که خداوند و ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی بر تجارت و نحوه رفتار تجار داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه افزود: امیرالمومنین(ع) از چند قشر نام می‌برد که یکی از آنها تجار و کاسبان است که در این مورد می فرماید تجار امانتدار جامعه هستند و اگر این امینان جامعه دچار لغزش شوند بدون شک جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: با افتخار اعلام می کنیم که اصناف و بازاریان ما از ابتدای انقلاب تاکنون در به ثمر رسیدن و تداوم انقلاب، دفاع مقدس، شرایط سخت از جمله کرونا، خدمتگزاری به مردم...  نقش بسزایی داشته و دارند.

,

امیری مقدم با بیان اینکه حوزه اصناف مامنی برای مراجعه و ارتباط با مردم است، بیان داشت: اصناف پل بسیار خوبی برای ارتباط با دولت محسوب می‌شود و دولت هم برای این ارتباط تلاش خواهد کرد چرا که اصناف از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند که دوشادوش مردم در میدان بوده اند.

,

وی همچنین از اصناف به عنوان همراهان همیشگی نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: امروز همه مردم استان کرمانشاه، استاندار هستند و باید همراهی کنند، همچنین تقاضا داریم اصناف همچون گذشته تعامل خود را با دولت تقویت کرده تا بتوانیم دسیسه های دشمن را خنثی کنیم.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: آنچه که در عالم زیبایی هست خداوند در دین ما قرار داده است اما در برخی مواقع به درستی به آنها عمل نمی‌کنیم، در دین ما بر مشتری مداری تاکید شده است و درگذشته کسی که قصد داشت تاجر شود باید یکسری دروس حوزوی را فرا می گرفت که هم در حلال و حرام و هم در رفتار با مردم آشنا باشد.

,

وی ادامه داد: از اول انقلاب تا امروز هر چه سختی بوده کشیدیم اما مردم ما همراهی کردند چرا که کشور را دوست دارند لذا وظیفه داریم در این شرایط بر اساس جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارد عمل کرده و دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم.

,

امیری مقدم‌خاطر نشان کرد: امروز مردم ما نیاز به آرامش دارند و همانطور که می دانیم همه دنیا بسیج شده اند تا این آرامش را بر هم بزنند دشمنان نمی توانند آرامش مردم را ببینند لذا باید بتوانیم روی پای خود بایستیم و همانطور که رهبر فرمود امروز هر کس بخواهد مردم را از دولت ناامید کند برای دشمن کار کرده چه بداند و چه نداند.

,

وی همچنین ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید کشوری در دنیا نیست که ۴۰ سال درگیر تحریم باشد، اما همچنان مقتدرانه در همه عرصه های تولید، تجارت، صنعت، دفاعی و ... دستاوردهای عظیم داشته باشد، لذا باید این مهم تبیین شود.

,

استاندار گفت: مردم باید بدانند که دستاوردهای ایران و اقتداری که امروز داریم چقدر با گذشته متفاوت است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش از اصناف خواست تا بر عملکرد خود نظارت داشته باشند و اظهار داشت: بنده موافق روش های اجباری و جریمه نیستم.

,

وی همچنین از بازاریان خواست تا همچون گذشته در مراسمات ملی و مذهبی حضور چشمگیر داشته باشند.

,

استاندار در ادامه به دغدغه بازاریان نسبت به ریزگردها و نقش آن در رکود بازار اشاره کرد و افزود: در این راستا جلسات بین المللی برگزار خواهد شد و همچنین‌ بحث مشوق ها را دنبال خواهم کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه این استان را سینه ستبر ایران اسلامی تشبیه کرد اما امروز متاسفانه این سینه ستبر شکست خورده و خسته است و فشارهای زیادی را تحمل می کند.

,

وی از اینکه افرادی اجازه نمی‌دهند در کرمانشاه کارها پیش برود و مردم آرامش را احساس کنند انتقاد کرد و گفت: من جز خدمتگزاری به مردم به چیز دیگری اهمیت نمی دهم.

,

امیری مقدم بیان داشت: امروز به دنبال پروژه هایی هستیم که در استان رها شده اند و هیچ کاری بر روی آنها جز تعریف، فیلم و عکس کاری صورت نگرفته است.

,

امیری مقدم عنوان کرد: متاسفانه کم کاری های زیادی در استان اتفاق افتاده چرا مابقی حرف نزدند! مسئله فرودگاه تنها کوچکترین موضوعی بود که من به آن اشاره کردم و امروز باید سه برابر هزینه قبل برای فرودگاه کرمانشاه هزینه شود.

,

استاندار کرمانشاه افزود: مسئول فرودگاه علت عدم پیشرفته پروژه فرودگاه را چنین عنوان کرد که گفته اند تا من هستم اجازه نمی‌دهم کاری در فرودگاه انجام شود من کار کنم دیگران افتتاح کنند!

,

وی گفت: حال که استاندار بومی از جنس مردم این استان در راس است همراهی کنید، همه مردم استان، استاندار هستند باید همراهی کنند، بنده نیز تمام تلاشم این است که کرمانشاه را به جایگاه واقعی اش برگردانیم.

,

, ,

 

,

پدیده گرد و غبار بازار را بی رمق می کند/ لزوم طرح معافیت مالیاتی برای بازاریان

, پدیده گرد و غبار بازار را بی رمق می کند/ لزوم طرح معافیت مالیاتی برای بازاریان, پدیده گرد و غبار بازار را بی رمق می کند/ لزوم طرح معافیت مالیاتی برای بازاریان,

به نقل از مرصادنیوز، رضا سلیم ساسانی امروز چهارشنبه در همایش روز اصناف که در اتاق بازرگانی کرمانشاه  برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۳۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۸ اتحادیه فعالیت می کنند که سهم ۱۷ درصدی از تولید ناخالص را در کشور به خود اختصاص داده است.

, مرصادنیوز,

وی گفت: حدود ۲ سال و نیم بازار کشور تحت شرایط سخت کرونا با مشکلاتی رو به رو شد که البته این مشکل در استان نیز ملموس بود.

,

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه افزود: پدیده ریزگردها نیز امروز به معضلی تبدیل شده که بازار کرمانشاه و استان‌های همجوار را تحت تأثیر قرار داده است.

,

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهایی که گرد و غبار بر استان حاکم‌ می شود مردم رمقی برای خرید ندارند و بر این اساس بازار نیز از رمق می افتد.

,

سلیم ساسانی گفت: در چنین شرایطی تقاضا داریم در سفر رئیس جمهور بحث در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی برای بازاریان مطرح شود.

,

وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ اقدام‌خوبی بود که افق های روشن به واسطه آن متوجه بازار خواهد شد و بسیار خرسندیم که در این رابطه اصناف همراهی خوبی داشتند.

,

وی امنیت حاکم بر کشور را بی نظیر در دنیا عنوان کرد و بیان داشت: بالاترین مقوله برای بازاریان بحث امنیت است و خدا را شاکریم که امروز امنیت استان کرمانشاه از رتبه بالایی برخوردار است.

,

, ,


بازار و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند/ نمی‌پذیریم عده‌ای با بی‌تجربگی خدشه ای به بازار وارد کنند

,
, بازار و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند/ نمی‌پذیریم عده‌ای با بی‌تجربگی خدشه ای به بازار وارد کنند, بازار و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند/ نمی‌پذیریم عده‌ای با بی‌تجربگی خدشه ای به بازار وارد کنند,

به نقل از مرصادنیوز، مجتبی صفایی امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز اصناف که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در دنیا چالشی برای اقتصاد ایجاد شد اما در کشور ما افرادی هستند که همواره جملاتی را سرلوحه قرار می دهند که در این شرایط ارزش کلامی آنها برای ما محرز می شود.

, مرصادنیوز,

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه افزود: بازار و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند و در شرایطی که دشمن تلاش داشت در شرایط سخت کرونا ایجاد اعتراضات مردمی را به کف بازار بکشاند اما با همراهی اصناف و بازاریان این توطئه ها همواره خنثی می شد.

,

صفایی بیان داشت: در ایام کرونا شاهد بودیم بازاریان با اینکه خود درآمد خوبی نداشتند اما ۵۰۰ میلیون تومان کمک مالی به نیازمندان جمع آوری کردند و نقش بی بدیل خود را به منصه ظهور گذاشتند.

,

وی ادامه داد: اصناف نشان دادند که در کشور پایگاه دینی برای انقلاب هستند و در بزنگاههای حساس همواره برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در میدان حضور دارند.

,

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه بیان داشت: تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم عده‌ای با بی‌تجربگی خدشه ای به بازار وارد کنند و باید سعی کنیم تا صلابتی را که  با تأسی از فرامین امام و رهبر ایجاد شده کم رنگ نشود.

,

وی در ادامه به مشکلات اصناف در حوزه مالیات اشاره کرد و گفت: اینکه یک ممیز مالیاتی برای مالیات یک واحد صنفی سه برابر بیشتر از نرخ واقعی لحاظ می کند قابل قبول نیست.

,

صفایی خاطر نشان کرد: بر این اساس درخواست ما این است که روش های بازدارنده برای ممیزین مالیاتی در نظر بگیرید تا شاهد این مشکلات در سطح بازار نباشیم.

,

وی افزود: یک میلیون واحد صنفی کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت مالیات دارند این در حالی است که ۳۰ شرکت بزرگ ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه