اخبار داغ

گزارش/

هبه شهرداری به پتروشیمی و پالایشگاه تمام می‌شود؟/بازگشت اتوبوس‌های شهرداری به چرخه حمل و نقل

هبه شهرداری به پتروشیمی و پالایشگاه تمام می‌شود؟/بازگشت اتوبوس‌های شهرداری به چرخه حمل و نقل
با تصویب شورا و اتمام قرارداد ۵۲ اتوبوسی که در اختیار پتروشیمی و پالایشگاه تبریز بودند به چرخه حمل‌ونقل عمومی بازمی‌گردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه اجتماعی آناج: کمبود اتوبوس و مشکلات حمل‌ونقل عمومی در تبریز یکی از موضوعاتی است که در یک دهه اخیر گریبان شهر را گرفته و بیشتر مردم تبریز این کمبود را در رفت‌وآمد با اتوبوس احساس می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در حالیکه تبریز با مشکل کمبود اتوبوس مواجه است در سالهای گذشته نزدیک به ۶۰ دستگاه اتوبوس که متعلق به شهرداری بوده با قراردادی ناچیز در اختیار پالایشگاه و پتروشیمی تبریز بوده و جالب است که حتی این قراردادها فقط یک سوم هزینه‌های خدماتی را پوشش می‌دهند و شهرداری تبریز با دادن این اتوبوس‌ها به این صنایع هن دچار ضرر مالی شده و هم مردم را از وجود اتوبوس‌های بیشتر مطرح کرده است.

,

در دوره ششم شورا، اعضا به پایان قرارداد اتوبوسرانی با پتروشیمی و پالایشگاه رای دادند و بنا شد که در آخر خرداد ماه که زمان پایان قرارداد می‌باشد این قراردادها تمدید نشود. در همان زمان پتروشیمی اعلام کرد که این ۳۰ اتوبوس را به شهرداری بازمی‌گرداند و در ضمن ۳۰ اتوبوس جدید هم خریداری خواهد کرد تا شهرداری با دریافت هزینه‌های لازم به این شرکت سرویس دهی‌کند.

,

مطابق آنچه در رسانه‌ها اعلام شده پالایشگاه تبریز اما حاضر به تمکین نشده و حالا باید اتوبوسرانی ۲۲ اتوبوسی که در اختیار پالایشگاه بود را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بازگرداند که با ۳۰ دستگاه اتوبوس پتروشیمی ۵۲ اتوبوس وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

,

این تصمیم که بعد از سالهای سوبسید شهرداری به پتروشیمی و پالایشگاه گرفته شده است، تصمیم بسیار بزرگ و خوبی است که باعث می‌شود با افزایش حمل‌ونقل عمومی هم آسایش مردم به دست بیاید و هم گره‌های ترافیکی در شهر کمتر شود.

,

حالا باید دید قدم بزرگی که شورا و شهرداری تبریز برداشته‌اند عملیاتی خواهد شد و یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه