اخبار داغ

امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

مسئولین استان کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین را در سطح ملی و وزارتخانه پیگیری کنند

مسئولین استان کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین را در سطح ملی و وزارتخانه پیگیری کنند
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب با بیان اینکه مسئولین استان کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین را در سطح ملی و وزارتخانه پیگیری کنند، گفت: زیرساخت های لازم برای میزبانی از زائرین عتبات عالیات در مرز خسروی فراهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، در خصوص بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین حسینی و میزبانی شهرستان سرپل ذهاب از زائرین عتبات عالیات اظهار کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که مسئولین و استاندار کرمانشاه به جِد پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستند و این بازگشایی اتفاق مبارک و یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان کرمانشاه و شهرستان های غرب استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

وی افزود: شهرستان مرزی سرپل ذهاب یکی از شهرستان هایی است که همچنان در طول سالهای گذشته محل گذر زوار امام حسین (ع) بوده و انتظار می رود این توفیق در ایام اربعین نیز هم نصیب مردم عزیز کرمانشاه و خصوصا این مناطق شود.

,

امام جمعه سرپل ذهاب تصریح کرد: تاکنون برای این اتفاق مبارک، پیگیرهایی از سوی مسئولین استانی صورت گرفته، جلسات ابتدایی و مقدماتی برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی مرزخسروی به صورت رسمی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شده است و امیدواریم که با تدابیر مسئولین عزیز و عنایت خود امام حسین (ع) این‌مرز که ظرفیت بزرگی برای اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) و شناخت مردم نسبت به فرهنگ و مکتب امام حسین (ع) است نیز  نصیب مردم شود تا نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند.

,

فاطمی نسب با بیان اینکه مرز خسروی یکی از قدیمی ترین مرزهاست، و نزدیک ترین مسیر به زیارت عتبات عالیات بشمار می رود، گفت: معتقدیم هرجا زائر امام‌حسین (ع) قدم بگذارد به برکت وجود حضرت امام حسین (ع) محل این قدوم نزول برکات الهی خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: برای بازگشایی مرز خسروی بخشی از پیگیری ها داخل کشور ایران توسط مسئولین و مردم مقدمات آن فراهم می شود اما مهمترین بخش آن،  قول مساعدت گرفتن از طرف کشور عراق است که باید به صورت  محکم در سطح ملی و وزارتخانه‌ها پیگیری شود.

,

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مرز بین المللی خسروی مرزی است که تمام زیرساخت های آن فراهم است، مرزی است که گذر و طریق از آن نزدیکترین طریق به حرم امام حسین (ع) است، می طلبد دولت محترم به صورت ویژه نسبت به این مسئله ورود داشته باشد و پیگیری و رصد کند که ان شالله به فضل خدای متعال در آینده نزدیک شاهد بازگشایی رسمی مرز خسروی باشیم و انتظار دیرینه مردم به پایان برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه