اخبار داغ

خشکسالی محیط زیست را تهدید می کند؛

چالش بزرگ محیط زیست با خشکسالی ؛ حیات وحش نیازمند حمایت است

چالش بزرگ محیط زیست با خشکسالی ؛ حیات وحش نیازمند حمایت است
خشکسالی محیط زیست را تهدید می کند به نحوی خطر انقراض گونه های مختلف را ممکن است به همراه داشته باشد از این رو این امر نیازمند همکاری مردم در کنار مسئولین برای عبور از شرایط کنونی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، وقتی مقدار بارندگی های از سال گذشته در برخی استان ها مانند ایلام کم شد و امسال هم ادامه داشت نوید خشکسالی را می داد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد چرا که آمارها نشان از سالی خشک را به مردم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

خشکسالی از طرفی کشاورزی را کم رونق کرده ولی از سوی دیگر حیات وحش تهدید می شود که افزون بر شکار بی رویه حال باید خشکسالی هم به آن اضافه کرد واین در حالی است که برخی از حیوانات در منطقه در خطرانقراض قرار دارند.

,

واقعیت این است که بدون محیط زیست و حیات وحش انسان هم زندگی سختی را خواهد داشت چرا که چرخه طبیعت با مشکل مواجه خواهد شد و حتی نسل  انسان ها هم ممکن است منقرض شود به همین دلیل ضروری است که محیط زیست را حفظ کنیم و به نسل های آینده انتقال دهیم.

,

حمایت از محیط زیست نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه نهادها است به نحوی که امروز برخی کشورها توانسته اند برخی از طبیعت از دست رفته و گونه های جانوری را بازیابی کنند.

,

حیات وحش نیازمند حمایت است

, حیات وحش نیازمند حمایت است, حیات وحش نیازمند حمایت است,

منت نیا از کارشناسان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: آمار ها از کمبود بارش و کاهش آب های زیر زمینی حکایت دارند و این مورد به طبیعت و محیط زیست آسیب وارد می کند.

,

وی افزود: افزون براین شکار غیرقانونی با وجود برخوردها  هم باعث شده تا برخی گونه های در معرض انقراض قرار بگیرند از این رو لازم است تا فرهنگ سازی برای کاهش شکار بی رویه انجام گیرد.

,

کارشناس محیط زیست عنوان کرد: در خصوص حفاظت از گونه های محیط زیست باید همه با هم همکاری کنند تا محیط زیستی سالم را به نسل های آینده انتقال دهیم و بتوانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

,
, ,

آب های زیرزمینی کاهش یافته است

, آب های زیرزمینی کاهش یافته است, آب های زیرزمینی کاهش یافته است,

“غلامرضا ابدالی”،  مدیرکل محیط زیست استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: خشکسالی باعث کاهش آب های زیرزمینی  در ایلام شده  به نحوی که بارندگی ها نسبت به بلند مدت 67درصد و سال گذشته 47 درصد کاهش داشته اند قطعا در سایر مناطق هم نظیر چنین اتفاقی مشاهده می شود.

,

وی افزود:  برای تامین آب حیات وحش استان، ۴ منبع آب ۱۲ هزار مترمکعبی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ احداث شده که این منبع آب‌ها به صورت بتونی و هر کدام ۱۲ هزار لیتر آب در خود جای می‌دهند.

,

مدیرکل محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: همچنین ۳ مخزن بزرگ آب برای منطقه حفاظت کولگ خریداری شده که در حال نصب آن هستیم.

,

خشکسالی چالش های عمده ای برای حیات وحش ایجاد می کند

, خشکسالی چالش های عمده ای برای حیات وحش ایجاد می کند, خشکسالی چالش های عمده ای برای حیات وحش ایجاد می کند,

ابدالی در ادامه گفت: امسال برای تلف نشدن گونه های جانوری مجبور به تهیه علوفه و علوفه پاشی در مناطق مختلف شدیم که دراین باره مردم و نهادهای خیریه هم پای کار هستندو در تامین علوفه همکاری کردند.

,

وی افزود: انبار علوفه‌ای با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در استان ایلام ساخته می شود تا علوفه ها را برای مواقعی که با خشکسالی روبه رو هستیم دپو کنیم.

,

مدیرکل محیط زیست ایلام خاطرنشان کرد: پیامدهای خشکسالی محیط زیست را تهدید می کند و خسارت آن متوجه انواع گونه های جانوری اعم از آبزیان ، پرندگان و … بیشتر می شود و حتی گونه های در معرض انقراض را هم تهدید می کند.

,

ابدالی بیان داشت: مهاجرت گونه های حیات وحش به سمتی که منابع آبی جدید دارد با توجه به اینکه از محیط جدید شناختی ندارند می تواند آسیپ پذیر بوده وحتی سبب تلف شدن آن ها شود.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه