اخبار داغ

نویسنده استانی:

کودکان و نوجوانان البرز با دنیای کتاب بیگانه هستند/ فضای مجازی؛ تهدیدی جدی برای حافظه بلندمدت

کودکان و نوجوانان البرز با دنیای کتاب بیگانه هستند/ فضای مجازی؛ تهدیدی جدی برای حافظه بلندمدت
محدثه محمودی گفت: رفتار و برخورد کودکان و نوجوانان استان البرز را به صورت موشکافانه در نظر بگیرید، متوجه می شوید که آنها با دنیای کتاب بیگانه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه محمودی کارشناس امور تربیتی و نویسنده استانی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هیچ زمانی برای کتاب خواندن برای فرزندان دیر نیست؛ در حقیقت جنین از زمانی که در رحم مادر قرار دارد، صدای مادر را تشخیص می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: انجمن پزشکان کودکان آمریکا سفارش می کند، از زمانی که نوزاد به دنیا می آید کتاب خواندن برای او ضروری است.
,
 
,
محمودی افزود: در این زمان کودک شما معنی کلمات را متوجه نمی شود اما شنیدن صدای شما، توجه او را نسبت به اصوات برمی انگیزد و به او کمک می کند تا مهارت های شنیداری اش را توسعه دهد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: مطالعه کتاب باعث افزایش رابطه عاطفی عمیق بین فرزند با والدین می شود که در سال های اخیر این رابطه به دلیل وابستگی به دنیای مجازی تحت الشعاع قرار گرفته است.
,
 
,
وی گفت: دانش آموزانی که والدین آنها در کودکی برای آنها کتاب خوانده اند، وقتی وارد مدرسه می شوند پیشرفت های چشمگیری در تحصیل دارند و موفق تر از سایر محصلین هستند.
,
 
,
محمودی ادامه داد: کتاب خواندن باعث افزایش دایره لغات کودکان می شود و مهارت های کلامی آنها را تقویت می کند.
,
 
,
این کارشناس بیان کرد: کودکان با شنیدن داستان های مختلف، با الگوهای موفق در کتاب آشنا می شوند در صورتی که فرزندان در بازی های مجازی به شدت سرگردان هستند زیرا قهرمان آنها حقیقی نیستند.
,
 
,
وی افزود: والدین نقش بی بدیلی در تشویق فرزندان به مطالعه کتاب دارند، یعنی اگر پدر و مادری اهل مطالعه باشند ناخودآگاه فرزندان آنها به این سمت گرایش پیدا می کنند.
,
 
,
, ,
 
,
محمودی با بیان اینکه مطالعه کتاب حافظه بلندمدت را تقویت می کند، گفت: فضای مجازی سن آلزایمر را به شدت پایین آورده است و کتاب می تواند در تقویت حافظه بلند مدت به شدت موثر باشد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: اگر رفتار و برخورد کودکان و نوجوانان استان البرز را به صورت موشکافانه در نظر بگیرید، متوجه می شوید که با دنیای کتاب بیگانه هستند و در دنیای مجازی غرق شده اند.
,
 
,
وی ادامه داد: باید والدین زمینه آشتی کودکان و نوجوانان را با کتاب فراهم کنند زیرا وقتی کتاب دوست انسان شد، فرد را به دنیای حقیقت ها و دانستنی ها می برد.
,
 
,
محمودی در خاتمه خاطرنشان کرد: در فصل اوقات فراغت قرار داریم، امیدواریم مسئولین به اهمیت سرگرمی پی ببرند و با طرح های غنی میزبان شهروندان کودک و نوجوان باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه