اخبار داغ

معاون آموزش و پرورش لرستان:

طرح مدرسه تابستان در لرستان اجرا می شود

طرح مدرسه تابستان در لرستان اجرا می شود
معتمدی گفت: طرح مدرسه تابستان با دو فعالیت جبران و تثبیت یادگیری و طرح یادگیری عمیق و مطالعه دقیق اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه معتمدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در بخش های مختلفی از جمله آموزش، تاثیراتی منفی گذاشت که از ابتدای سال جاری تاکنون با فروکش کردن این بیماری، کلاس های درس به صورت حضوری برگزار گردید و در کنار آن نیز کلاس های جبرانی برای کیفیت بخشی به آموزشها در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: با توجه به فصل تابستان که فرصتی طلایی برای دانش آموزان محسوب می شود، برای استفاده بهینه از این زمان و همچنین ارتقای سواد خواندن و رسیدن به اهداف هر پایه تحصیلی، طرح مدرسه تابستان با دو فعالیت جبران و تثبیت یادگیری و طرح یادگیری عمیق و مطالعه دقیق اجرا می شود.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: هدف از اجرای طرح، این است که بنیه علمی دانش آموزان تقویت گردد و کیفیت بخشی افزایش یابد که اجرای این طرح کمک می کند تا از ترک تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و یا تکرار پایه جلوگیری نماید.

,

معتمدی بیان کرد: با توجه به اینکه یادگیری در مقطع ابتدایی اهمیت زیادی دارد و به مهارت خواندن و نوشتن می انجامد، در این دوره به دلیل سرعت بالای یادگیری دانش آموزان، فاز اول این طرح اجرا می شود و در بخش دوم به دلیل اینکه افزایش سرانه مطالعه نیاز به برنامه ریزی دارد، بخش دوم در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه این طرح بین ۱۶ تا ۲۴ جلسه برگزار می شود، گفت: تمام مدارس استانی مشمول این طرح هستند ولی دانش آموزانی که در دوره اول ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی عملکرد قابل قبول و نیاز به تلاش داشتند و در دوره دوم دانش آموزانی که در درس های فارسی، علوم و ریاضی همین عملکرد را داشتند، در واقع مخاطبان اجرای این طرح می باشند.

,

معتمدی خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان روستایی این طرح با اولویت روستا مرکز اجرا می شود و مدیران باید در کنار این طرح،  برنامه ورزشی و اردویی برنامه ریزی کنند که منابع طرح هم از طریق وزارت تامین می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه