اخبار داغ

روانشناس و استاد دانشگاه مطرح کرد:

بی هدفی و بی انگیزگی مهم ترین علل دوردورهای شبانه جوانان است/ ایجاد مزاحمت های خیابانی و رعب و وحشت در خیابان گردی های لاکچری

بی هدفی و بی انگیزگی مهم ترین علل دوردورهای شبانه جوانان است/ ایجاد مزاحمت های خیابانی و رعب و وحشت در خیابان گردی های لاکچری
یک روانشناس و استاد دانشگاه گفت: بی هدفی و بی انگیزه بودن و ضعف ایمان از مهمترین دلایلی است که برای دور دور جوانان در خیابان می توان بیان کرد؛ بیشتر این معضل نوجوان و جوانان بین ۱۲ تا ۲۲ سالگی را درگیر خود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بر اساس آمار موجود ۲۷ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، به اعتقاد صاحب نظران امر بزرگترین سرمایه هر کشوری را جوانان هستند که با به کارگیری دانش، تخصص و انگیزه سرشاری که دارند می‌توانند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت سوق دهند. جوانان سهم موثری در تضمین حیات فرهنگی و ملی ملت‌ها دارند که باید راهبردهای اتخاذ کرد تا مشکلات فراروی آنان برطرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در زمان حاضر دور دور از جمله عمده ‌ترین مشکلات و آسیب‌های پیش روی جوانان است که مسئولان این حوزه باید بیش از گذشته برای حل آن بشتابند و راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت و طولانی مدت تدوین کنند.

,

محمد حسن طالبیان روانشناس و استاد دانشگاه ازاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون دور دور جوانان در اصفهان بیان کرد: انسان دوست دارد از ناحیه دیگران دیده شود و مورد توجه قرار گیرد و تایید شود کسانی که روی به دور دور برای دیده شدن می آوردند دلایلی دارد از جمله اینکه اهمیت به این جوانان از لحاظ خانواده داده نشده است و در خانواده دیده نشده اند برای دیده شدن به این سمت حرکت می کند. دیگر دلایلی که میشود اشاره کرد گرفتن انقام روانی از خانواده و از مسئولینی که نتوانستند برای آنها شرایط و امکاناتی را فراهم کنند. بی هدفی و بی انگیزه بودن و ضعف ایمان از مهمترین دلایلی است که برای دور دور جوانان در خیابان می توان بیان کرد؛ بیشتر این معضل نوجوان و جوانان بین ۱۲ تا ۲۲ سالگی را درگیر خود کرده است.

, صاحب نیوز,

طالبیان افزود: از جمله راهکاری که میتوان جلوگیری از این دور دور در خیابان ها کرد آموزش مهارت های زندگی اجتماعی هست، همچنین آموزش مسائلی که مربوط به دوره نوجوانی و جوانی است، مورد دیگری که می توان اشاره کرد جهت دادن به جوان ها برای رفتن به پیست ماشین سواری و موتور سواری و به ورزشگاه های ورزشی است که بتوانند خود را بروز و ظهور بدهند.

,

روانشناس و استاد دانشگاه ازاد اسلامی گفت: ایجاد امکانات تفریحی، فرهنگی، ورزشی، هنری و تحصیلی برای جوان ها فراهم شود تا از دور دور های خطرناک با ماشین و موتور سیکلت که گاهی موجب ایجاد مزاحمت های خیابانی، مزاحمت های ناموسی و همچنین ایجاد رعب و وحشت در خیابان و حتی مرگ خود جوان می شود پرهیز شود.

,

یکی از معضلات کلان شهر اصفهان به ویژه جنوب شهر اصفهان دور دور جوانان در سطح شهر است که مردم برای حل این مشکل اجتماعی دست به نوشتن طومار زده که امید است با ورود قوه قضاییه و حضور مردم و مسئولان کنار هم با مرتفع سازی این معضل در سطح شهر اصفهان الگویی جدی برای برخورد با متخلفین مسائل اجتماعی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه