اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

رسالت بسیج دانش آموزی اجرای طرح تربیتی است/ کانونی برای تربیت جوان انقلابی

رسالت بسیج دانش آموزی اجرای طرح تربیتی است/ کانونی برای تربیت جوان انقلابی
صلاح الدین قره تپه گفت: رسالت ما اجرای طرح تربیتی در همه مقاطع است که این طرح به منظور اتصال سه رکن مدرسه و خانواده برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صلاح الدین قره تپه در گفتگو با خبرنگار  مرصادنیوز، اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی یکی از اقشار ۲۲ گانه سپاه محسوب می‌شود که این مجموعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که قشر وسیع و جمعیت زیادی را  از آینده سازان مملکت پوشش می دهد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه افزود: از آنجا که دانش‌آموزان زمینه تربیت پذیری دارند و افرادی پرتوان و پرانرژی هستند لذا برنامه‌های این قشر از تنوع و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: این قشر عظیم امروز در اختیار آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت است و وظیفه آموزشی و پرورشی دانش آموزان در تمام ابعاد برعهده این نهاد است.

قره تپه گفت: این قشر جوانان و نوجوانانی هستند که آینده مملکت در دست آنها خواهد بود و همین موضوع مسئولیت خطیری را برای آموزش و پرورش رقم میزند.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی با پیروزی انقلاب اسلامی که در سال 57 به رهبری امام(ره)  اتفاق افتاد و دست استعمارگران از مملکت کوتاه شد دشمنی دشمنان و در رأس آنها آمریکای جنایتکار علیه مملکت ما شروع شد.

قره تپه ادامه داد: دشمنان در طول این ۴۳ سال سعی کردند به شکل های گوناگون با کودتا، حمله نظامی، تحریم و جنگ نرم انقلاب را زمین‌گیر کنند.

وی اظهار داشت: در طول چند دهه اخیر به همت جوانان و نوجوانان، این انقلاب توانست گام اول را با افتخار طی کند و همانطور که در گام اول از جوانان دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ استفاده شد در حال حاضر جوانان و نوجوانان باید گام دوم را به بهترین نحو بردارند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه گفت: دشمن همواره در حال برنامه‌ریزی است و اینجاست که ما باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا بتواند مأموریت خود را در عرصه های مختلف علمی و تربیتی به بهترین شکل انجام دهد.

وی بیان داشت: بر همین اساس سازمان بسیج دانش آموزی به صورت تشکیلاتی و منظم در تمام مقاطع تحصیلی به فعالیت مشغول است.

قره تپه ادامه داد: در مقطع ابتدایی واحد "امیدان انقلاب "در مقطع متوسطه اول "پویندگان" و در مقطع متوسطه دوم واحد "پیشگامان" به صورت سازماندهی شده، دقیق و با برنامه کارها را پیش میبرند.

وی ادامه داد: در مقطع اول معلمان بسیجی هدایت و رهبری را بر عهده دارند و در مقطع سوم یعنی پیشگامان، هدایت در دست دانش آموزان بسیجی است که در قالب یاوران ولایت از قبل گزینش شده اند و توانایی هدایت یک مجموعه را در خود دارند.

قره تپه خاطر نشان کرد: بر این اساس هم کادرسازی اتفاق می‌افتد و هم در این سن و سال دانش آموزان مسئولیت پذیری را تجربه می کنند که این امر برای آینده انقلاب کادرسازی محسوب می شود.

وی افزود: هدف اصلی مجموعه سازمان بسیج دانش آموزی تحقق شعار تربیت ۸ میلیون جوان مومن، و بسیجی، انقلابی و پای کار نظام است.

این مسئول اظهار داشت: در بیانیه سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش فراهم کننده زمینه ای برای دانش آموزان است که به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: دانش آموزی که به این مراتب دست پیدا کند همان جوان مومن انقلابی پای کار نظام است که ما قصد داریم در آینده انقلاب از آنها استفاده کنیم.

قره تپه افزود: به این منظور رسالت ما اجرای طرح تربیتی در همه مقاطع است که این طرح به منظور اتصال سه رکن مدرسه و خانواده برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه گفت: این طرح تربیتی در همه مقاطع اجرا می شود در مقطع ابتدایی به نام طرح شهید عزیزاللهی در مقطع متوسطه اول به نام طرح شهید بهنام محمدی و در مقطع متوسطه دوم نیز به نام طرح شهید فهمیده نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی با توجه به اینکه سن بلوغ پایین آمده، بیشتر تمرکز ما بر مسائل سن بلوغ است که به این منظور بسته ای را تهیه کردیم که متشکل از بحث متربی، خانواده، مربی، احکام، فضای مجازی، ورزش و تربیت بدنی، اعتقادات، تغذیه، بهداشت و اخلاق است.

قره تپه اذعان داشت: در دوره متوسطه اول بیشتر برنامه ها به سمت و سوی و برگزاری اردوهای یک روزه و تشکیل هیئت های ماهانه در مساجد و مدارس است که با این کار قصد داریم هم دانش آموزان را به مساجد هدایت کنیم و هم مساجد بتوانند رسالت اصلی خود را در جذب جوانان و نوجوانان به انجام برسانند.

وی گفت: در این مقطع نیز مثلثی متشکل از خانواده مسجد و مدرسه دست به دست هم می‌دهند که دانش آموز به لحاظ تربیتی بتواند به مرحله‌ای از رشد برسد.

قره تپه تصریح کرد: در مرحله متوسطه دوم به سمت هدایت تحصیلی و مسائل علمی دانش آموزان پیش می رویم که بر این اساس مباحث فضای مجازی، تربیتی، فرهنگی، اردویی و کارهای جهادی را اجرا می‌کنیم چرا که دانش آموزان در این مرحله به بلوغ فکری رسیده اند.

به گفته این مسئول سایر برنامه از جمله آمادگی دفاعی اردوهای راهیان نور دانش آموزی در بطن این برنامه طرح تربیتی قرار گرفته است.

وی افزود: در برنامه های فرهنگی سال گذشته توانستیم پویش های مختلفی از جمله زنگ های ایثار و مقاومت، رهبران ۱۳ ساله، دنیای بدون تاریکی، همکلاسی مهربان، تقسیم شادی، ایران قوی، هر ایرانی یک درخت، همیاران بهداشت و سلامت،قهرمان من، نوجوان پلاس و فضای مجازی برگزار کنیم.

قره تپه اظهار داشت: در بحث آمادگی دفاعی نیز در متوسطه اول و دوم به بهترین نحو توانستیم این برنامه را اجرا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های علمی نیز یکی از مسائل حائز اهمیت است که سازمان بسیج دانش آموزی که در بستر ها فضای مجازی و چه در بستر حقیقی به طور جدی به آن پرداخته است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه گفت: لیگ علمی پایا که به گفته مسئولین سازمان بسیج دانش آموزی کشور بزرگترین لیگ علمی جهان اسلام است، برگزار کردیم که از استان کرمانشاه دو تیم به مسابقات کشوری راه یافتند و در مجموع تلاش می شود که علم و تعهد، اخلاق و بصیرت در کنار هم قرار بگیرند و دانش‌آموزان تک‌بعدی تربیت نشوند.

وی افزود: تلاش می شود تا دانش آموزان در کنار علم اموزی، اخلاق محوری و بصیرت دینی و نگاه دقیق و درست نسبت به مسائل جامعه داشته باشند.

قره تپه بیان داشت: هیئت اندیشه ورزان علوی و فاطمه در دو بخش خواهران و برادران را تشکیل دادیم که این هیات مجموعه‌ای از نوجوانان نخبه صاحب فکر هستند که هم به لحاظ درس و علم و هم به لحاظ اخلاق و ادب نخبه هستند.

وی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب، کرسی های آزاد اندیشی، برنامه های بصیرتی، مناسبت های مختلف، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و ... از جمله دیگر برنامه ها توسط بسیج دانش آموزی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز برنامه های متعدد دیگری از جمله یاوران ولایت، اردوهای راهیان نور، جشنواره سرود استانی، جشنواره های رسانه ای تخصصی و بزرگداشت ترویج مکتب شهید سلیمانی را در دستور کار داریم.

وی گفت: هفته بسیج دانش آموزی را نیز در آبان ماه در پیش رو داریم و به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد.

قره تپه از اجرای طرح اتصال در مدارس خبر داد و گفت: این طرح در ابعاد مختلف در مدارس انجام می شود و طی آن بهترین دانش آموزان را انتخاب و به هسته گزینش سپاه معرفی می کنیم و یا دانش آموزان نخبه را به سمت دانشگاه فرهنگیان سوق می دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه