اخبار داغ

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب الزمان (عج):

اعزام بیش از ۱۰ هزار اصفهانی به راهیان نور غرب/ آغاز اردوها از ۵ تیر

اعزام بیش از ۱۰ هزار اصفهانی به راهیان نور غرب/ آغاز اردوها از ۵ تیر
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: راهیان نور غرب از ۵ تیر به مدت یک ماه آغاز و بیش از ۱۰ هزار اصفهانی به مناطق عملیاتی استان کردستان اعزام خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ به گفته مقام معظم رهبری «راهیان نور» فناوری دفاع مقدس است و با شرکت در این مانور بزرگ، می توان با راه و رسم و سیره شهدا و هدف آنها از این جهاد بزرگ آشنا شد؛ به همین جهت لازم است نسل های بعد از جنگ تحمیلی، از طریق این حرکت فرهنگی با سیره و راه شهدا آشنا باشند و قدم در مسیری که آنها گذاشتند بگذارند. با شروع فصل تابستان و ورود به تیرماه، زمزمه هایی از حضور در راهیان نور غرب کشور در بین مردم، بسیجیان و خادمین شهدا به گوش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

به همین دلیل برای اطلاع از جزئیات برگزاری این حرکت بزرگ فرهنگی، با سرهنگ پاسدار عباس محمدی، مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به گفت و گو پرداخته ایم.

,

 

,

, ,

*آسمانی شدن 5700 رزمنده اصفهانی در مناطق غرب کشور

, *آسمانی شدن 5700 رزمنده اصفهانی در مناطق غرب کشور, *آسمانی شدن 5700 رزمنده اصفهانی در مناطق غرب کشور,

وی با بیان اینکه در طول سال دو مرحله اردوهای راهیان نور را برگزار می کنیم، گفت: یک مرحله در مناطق عملیاتی جنوب که در فصل زمستان برگزار می شود و یک مرحله هم در مناطق عملیاتی غرب که در تابستان برگزار می شود.

,

محمدی افزود: مشخصا اردوهای راهیان نور غرب استان اصفهان در سقز و بانه کردستان برگزار می شود؛ به دلیل اینکه 5700 شهید استان اصفهان در کردستان به شهادت رسیده اند و بسیاری از خانواده ها و ایثارگران علاقمند حضور در آن مناطق هستند.

,

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه زائرین از یادمان هایی چون سیران بند و بل حسن بازدید می کنند، عنوان کرد: این سفر 72 ساعته است و زائرین 2 روز مفید را در مناطق عملیاتی حضور و یادمان ها را زیارت می کنند؛ همچنین برنامه های فرهنگی در قالب کاروان ها، مساجد یا اماکنی که در طول مسیر  قرار دارند بعضا اجرا می شود.

,

 

,

, ,

*اعزام بیش از 10 هزار اصفهانی به راهیان نور غرب

, *اعزام بیش از 10 هزار اصفهانی به راهیان نور غرب, *اعزام بیش از 10 هزار اصفهانی به راهیان نور غرب,

وی تصریح کرد: امسال پیش بینی اعزام بیش از 10 هزار زائر اصفهانی به راهیان نور غرب کشور را داریم.

,

محمدی گفت: به دلیل اینکه اسکان زائرین راهیان نور غرب در مدارس آن مناطق صورت می گیرد، از اوایل تیرماه مدارس برای تجهیز و آماده سازی تحویل گرفته شدند و از 5 تیر ماه اولین کاروان مردمی اعزام خواهد شد.

,

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: روزانه 5 کاروان از اصفهان اعزام می شوند و همزمان 2 کاروان در منطقه حضور دارند.

,

وی با بیان اینکه اعزام کاروان های راهیان نور غرب به مدت یک ماه و تنها تا 5 مرداد ماه صورت می گیرد، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش از آغاز ماه محرم اعزام زائرین به اتمام می رسد.

,

 

,

, ,

*تکرار استقبال از راهیان نور جنوب در راهیان نور غرب

, *تکرار استقبال از راهیان نور جنوب در راهیان نور غرب, *تکرار استقبال از راهیان نور جنوب در راهیان نور غرب,

محمدی اذعان کرد: به دلیل اینکه راهیان نور غرب مانند راهیان نور جنوب به دلیل شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا به مدت دو سال تعطیل بود، امسال طبق پیش بینی های صورت گرفته استقبال مردم همانند راهیان نور جنوب که اواخر سال 1400 و اوایل سال 1401 برگزار شد، خوب و پرشور خواهد بود.

,

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) با اشاره به تفاوت های راهیان نور غرب امسال نسب به سالیان گذشته، گفت: یکی از تفاوت های امسال، اعزام کاروان های دانشجویی و دانش آموزی است که در سالیان گذشته تنها کاروان های مردمی اعزام می شدند.

,

نحوه ثبت نام چگونه است؟

, نحوه ثبت نام چگونه است؟, نحوه ثبت نام چگونه است؟,

وی درباره نحوه ثبت نام اردوهای راهیان نور اظهار کرد: طبق اطلاع رسانی قبلی ثبت نام ها از طریق حوزه های مقاومت بسیج سراسر استان انجام می شود.

,

راهیان نور جنوب امسال چگونه خواهد بود؟

, راهیان نور جنوب امسال چگونه خواهد بود؟, راهیان نور جنوب امسال چگونه خواهد بود؟,

محمدی در خصوص چگونگی برگزاری راهیان نور جنوب امسال اظهار کرد: به دلیل اینکه عید نوروز پیش روی ما با ماه مبارک رمضان مصادف خواهد بود و فرصت کمی برای اعزام های گسترده در بازه زمانی قبل از عید نوروز و سال تحویل وجود دارد، تصمیم بر این است که در طول 6 ماهه دوم سال، هدف گذاری انجام و اعزام زائرین به صورت مناسبتی و در سالگرد عملیات ها صورت گیرد.

,

, ,

*نقش رزمندگان اصفهانی در مناطق عملیاتی غرب

, *نقش رزمندگان اصفهانی در مناطق عملیاتی غرب, *نقش رزمندگان اصفهانی در مناطق عملیاتی غرب,

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) که خود نیز از یادگاران دوران دفاع مقدس است، درباره نقش رزمندگان اصفهانی در مناطق عملیاتی غرب کشور و قائله کردستان می گوید: تعداد شهدایی که ما در کردستان تقدیم نظام و انقلاب کرده ایم خود نشان دهنده نقش آفرینی رزمندگان اصفهانی است.

,

محمدی ادامه داد: استان اصفهان شهدای شاخصی در کردستان دارد که مسئولیت های مهمی را بر عهده داشتند و از جمله آنان شهدای بزرگواری مانند زهتاب، روح الامین، محرابی و… است که با ضد انقلاب مبارزه کردند و آرامش را به کردستان آوردند.

,

*تاثیر مظلومیت شهدای غرب بر راهیان نور غرب

, *تاثیر مظلومیت شهدای غرب بر راهیان نور غرب, *تاثیر مظلومیت شهدای غرب بر راهیان نور غرب,

وی با بیان اینکه راهیان نور غرب کمی مظلوم است، تصریح کرد: بیشتر اتفاقات و حوادث جنگ مربوط به جنوب کشور است و بیشتر توجه ها، آثار و مستندات بر روی مناطق عملیاتی جنوب کشور واقع شده، اما در تلاشیم تا راهیان نور غرب از مظلومیت دربیاوریم.

,

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) افزود: یکی دیگر از دلایلی که استقبال مردم از راهیان نور جنوب را نسبت به راهیان نور غرب بیشتر کرده است، بازه زمانی مناسب برای اعزام هم از لحاظ آب و هوایی و هم از لحاظ مناسبتی که در عید نوروز قرار می گیرد است.

,

محمدی گفت: یکی دیگر از دلایلی هم که باعث غربت راهیان نور غرب شده است، فاصله طولانی یادمان ها و عبور و مرور در مناطق کوهستانی است.

,

 

,

, ,

*قول مساعد استاندار اصفهان برای توسعه راهیان نور استان

, *قول مساعد استاندار اصفهان برای توسعه راهیان نور استان, *قول مساعد استاندار اصفهان برای توسعه راهیان نور استان,

وی با بیان اینکه در طول این چند سال استقبال نسبت به سال قبل بیشتر شده است، اظهار کرد: استاندار محترم اصفهان هم در بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در نوروز امسال، قول های مساعدی برای توسعه راهیان نور استان دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه