اخبار داغ

گزارش/

مقاومت ونزوئلا در برابر قلدرمآبان

مقاومت ونزوئلا در برابر قلدرمآبان
راز هجمه‌ها به گسترش روابط بین ایران و کشورهایی، چون ونزوئلا از سوی ارتش رسانه‌ای متعلق به نظام سلطه در همین حقیقت نهفته است که محور مقاومت رو به گسترش و نظام سلطه در حال افول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، ونزوئلا یکی دیگر از کشورهایی است که همچون جمهوری اسلامی ایران قربانی سیاست‌های تحریمی و جنگ اقتصادی آمریکا شده است. این کشور اما تسلیم زورگویی‌های آمریکا نشده و راه مقاومت و ایستادگی را در پیش گرفته است. در همین راستا در زمانی که رئیس‌جمهور ونزوئلا به دیدار مقام معظم رهبری رفتند ایشان فرمودند: «تجربه موفقیت‌آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشارها مقاومت و ایستادگی است.»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم در آئین تحویل نفتکش به ونزوئلا گفت: «ساخت و تحویل این نفتکش که مورد تأیید گروه فنی و مهندسی ونزوئلا نیز قرار گرفته است، علاوه بر اینکه به دولت ونزوئلا در دستیابی به هدف استقلال در حمل و نقل دریایی کمک خواهد کرد، یک بار دیگر نشان می‌دهد که اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مبارز و انقلابی بسیار قوی‌تر و کارآمدتر از تحریم آمریکایی‌ها است.»

کشور ایران و ونزوئلا علی‌رغم تفاوت‌های بیشمار فرهنگی، جمعیتی، دینی و... راهبرد مقاومت را انتخاب کردند و به سبب تحریم‌های ظالمانه آمریکا و به دنبال یافتن راهی برای دور زدن این تحریم‌ها به یکدیگر نردیک شده و همکاری دوجانبه‌ای را آغاز کرده‌اند. تحریم‌های ظالمانه آمریکا در واقع پرداخت هزینه‌ای است که این دو کشور برای استقلال سیاسی و راهبرد مقاومت و ایستادگی می‌پردازند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا سفری دو روزه به ایران داشته و سند ۲۰ ساله همکاری با ایران را امضا کرده است، تا به امروز دو نفتکش ایرانی به نام‌های فارست و فورچون که ساخت دست جوانان کشورمان است به منطقه اقتصادی ونزوئلا وارد شده‌اند. نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در پی ورود دومین نفت‌کش ایرانی حامل سوخت ایران به کشورش در پیامی‌ توئیتری درباره این کشتی نوشت: «فورچون روز دوشنبه ۲۵ مه [۵خرداد] به نماد آزادی و شجاعت دو ملت ونزوئلا و ایران تبدیل شد.»

اما برخی از رسانه‌های بیگانه و سرسپردگان آنان در داخل کشور ادعا می‌کنند که که این دو نفتکش صرفاً در ایران مونتاژ شده‌اند. احسان موحدیان مشاور مدیرعامل شرکت صدرا در پاسخ به چنین ادعاهایی می‌گوید: «ساخت این نفتکش بزرگ به صورت مونتاژکاری نبوده و تمامی مراحل ساخت در کارخانه کشتی‌سازی جزیره صدرا بوشهر انجام شده است.»

موحدیان می‌افزاید: بخشی از تجهیزات از برندهای معتبر خارجی استفاده شده است. البته ۸۰ درصد از تجهیزات و سازه‌های مورد نیاز این نفتکش از تولیدات داخل تأمین و مابقی تجهیزات از برندهای معتبر خارجی استفاده شده است.

اقتصاد ونزوئلا که تا چند وقت گذشته به علت تحریم‌های آمریکا با مشکلات بیشماری روبه‌رو بود با همکاری ایران و روسیه توانست بر مشکلات فائق آید و به واسطه فروش نفت خود به کشورهای شرق آسیا از فروپاشی اقتصاد خود جلوگیری کند. ضمن آنکه خدمات مهندسی ایران در زمینه احیای پالایشگاه‌های ونزوئلا باعث شد تا این کشور بتواند مانع فروپاشی صنعت نفت خود شود و به جهانیان ثابت کند که مقاومت تنها راه پیروزی بر ظالمان است. همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار خود با رئیس جمهور ونزوئلا فرمودند: «تن‌ها راه علاج در مقابل فشارها، ایستادگی و مقاومت است.» مادورو در همین دیدار در واکنش به بیانات رهبر انقلاب اعلام کرد: «ایران و ونزوئلا دنیای جدیدی را بدون هژمونی امریکا می‌سازند.»

راز هجمه‌ها به گسترش روابط بین ایران و کشورهایی، چون ونزوئلا از سوی ارتش رسانه‌ای متعلق به نظام سلطه در همین حقیقت نهفته است که محور مقاومت رو به گسترش و نظام سلطه در حال افول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه