اخبار داغ

قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود

قالیباف: نمی‌توانیم به دشمن باج بدهیم و در برابر دنیا مقلد منفعل نخواهیم بود/ متوسط دریافتی سرباز‌ها باید بیش از ۳ میلیون تومان باشد

قالیباف: نمی‌توانیم به دشمن باج بدهیم و در برابر دنیا مقلد منفعل نخواهیم بود/ متوسط دریافتی سرباز‌ها باید بیش از ۳ میلیون تومان باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برابر دنیا مقلد منفعل نخواهیم بود گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر و خدمت به شهدا، انقلاب، اسلام و مردم حرکت کنیم فقط باید کاری کنید که کارآیی دین در اداره جامعه اثبات شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف ظهر امروز در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های کشور که در مشهد مقدس برگزار شد اظهارداشت: دین در جامعه ما منبع معرفت و مولد قدرت است و باید به این امر در حکمرانی شایسته باور داشت؛ قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود بلکه دین باید سنجش سیاست ورزی و حکمرانی ما شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اگر دین به منبع معرفت، قدرت و سنجش کارهای ما تبدیل شود آنگاه این کلام شهید مدرس که "سیاست ما عین دیانت ماست" محقق می‌شود. جوانان باید بدانند در محیط داخلی و بین المللی دشمن با ما به گونه‌ای است که اگر یکی از توطئه‌های دشمن برای هر یک از کشورهای رقیب ما صورت گیرد به طور قطع حکومت آنها دچار فروپاشی می‌شود حال آن که چهار دهه است نظام ما به مسیر خود ادامه داده است.

,

رئیس  مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم به دشمن باج بدهیم و همان طور که در بازدارندگی محکم عمل کرده‌ایم اهل گفت وگوی مبتنی بر عقل یادگیری و متصل به وحی نیز هستیم ولی هیچ گاه در برابر دنیا مقلد منفعل نخواهیم بود.

,

قالیباف عنوان کرد:در خصوص نظام حکمرانی توقع ما از جمع نخبگان این است که برای تحول در این نظام حکمرانی ارتباط بین نهاد علم و نظام حکمرانی را فراهم کنند.در نظام‌های سیاسی سه نوع مشروعیت تاسیسی، استمراری و کارکردی داریم که هر کدام در جای خودش مهم است اما هر بخش، مشروعیت خود را از دست بدهد رو به زوال می‌رویم و بر هر سه مشروعیت دیگر اثر منفی می‌گذارد.

,

وی افزود: متاسفانه افرادی در جبهه انقلاب فکر می‌کنند چون حزب اللهی هستند باید جایی و پستی داشته باشند در حالی که پاسخ دشمنی دشمنان فقط کار است و کار و اگر دیروز از افراد رزومه می‌خواستیم امروز کارنامه می‌خواهیم. اگر می‌خواهیم در مسیر و خدمت به شهدا، انقلاب، اسلام و مردم حرکت کنیم فقط باید کاری کنیم که کارآیی دین در اداره جامعه اثبات شود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم جلسات روز‌های سه شنبه صحن علنی به مباحث نظارتی اختصاص دارد و پیگیری دقیق انجام می‌شود؛ براساس قانون مصوب مجلس در سال جاری باید افرادی که جزو 3 دهک محروم هستند با اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی مصوب شده به صورت رایگان بیمه شوند. در سه ماهه اول امسال 5 میلیون و 379 هزار نفر از 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند درحالی که این افراد سال‌ها در این موضوع مشکلات جدی داشتند.

,

قالیباف خاطرنشان کرد: در بودجه امسال مجلس مصوب کرد که برای خانواده‌هایی که بیماران صعب العلاج دارند یک صندوق با 5 هزار میلیارد تومان اعتبار تشکیل و به آن‌ها کارت سلامت ارائه شود تا بتوانیم باری از دوش آن‌ها برداریم. همچنین مصوب شد که به آن‌ها وام قرض الحسنه هم ارایه شود.

,

وی اظهارکرد: کاری که مجلس یازدهم انجام داد این بود که مصوب کرد حداقل حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند را سربازان متاهل هم دریافت کنند. بیش از 500 هزار جوان ایرانی درگیر این مسئله هستند و گاهی برخی به سربازی می‌رفتند و چون پول نداشتند تا یک سال به مرخصی نمی‌آمدند، اما اکنون با قانون مجلس، متوسط دریافتی سربازان بیش از 3 میلیون تومان باید باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه