اخبار داغ

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان مطرح کرد

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید کیت‌های DNA/ سال گذشته مجوز سقط ۲۰۰ جنین توسط پزشکی قانونی استان زنجان صادر شده است

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید کیت‌های DNA/ سال گذشته مجوز سقط ۲۰۰ جنین توسط پزشکی قانونی استان زنجان صادر شده است
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان در طول سال گذشته ۲۰۰ پرونده مجوز سقط جنین از پزشکی قانونی صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مهرداد ستاره ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال‌جاری نسبت به سال گذشته آمار فوتی‌های داخل شهری ۴۴.۴ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که این آمار در تصادفات برون‌شهری ۳۹ درصد افزایشی و در جاده‌های خاکی روستای ۵۰ درصد کاهش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

 وی افزود: میزان فوتی‌ها در تصادفات دو ماهه سال گذشته ۳۸ مورد و در سال جاری ۴۰ مورد بوده است با اینکه حجم مسافرت‌ها به دلیل فروکش کردن کرونا بالا بود و انتظار تصادفات و فوتی‌ها بسیار بیشتر از این رقم بود اما خوشبختانه این مسیر کنترل و آمار فوتی‌ها کاهش یافت.

,

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ۲۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این عدد در مدت مشابه سال جاری ۱۴ نفر ثبت شده اما علی‌رغم افزایش حجم سفر‌های نوروزی میزان تصادفات منجر به فوت ۳۹ درصد کاهش یافته است.

,

وی با اشاره به این که تعداد مصدمان تصادفات نیز ۶.۲ درصد افزایشی بوده، عنوان کرد: در حالت کلی میزان معاینات نیز ۴.۶ درصد افزایشی بوده است.

,

ستاره با بیان اینکه استان زنجان در حوزه بهره‌وری جزو ۳ استان برتر در سطح کشور است، عنوان کرد: همچنین روابط عمومی این اداره در سال ۱۴۰۰ رتبه سوم در حوزه اطلاع‌رسانی را کسب کرده است.

,

وی ابراز داشت: خوشبختانه بودجه‌ای که در چند سال اخیر به پزشکی قانونی اختصاص یافته چشم‌گیر بوده است و توجه ویژه به این سازمان شده است.

,

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه در ۱۲۵ شهر کشور مقرر شده تا سازمان نظام پزشکی احداث شود، یاد‌آور شد: در ۴ شهر ابهر، خرمدره، طارم و ماهنشان پیگیر احداث این سازمان هستیم.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وجود آزمایشگاه DNA در زنجان، بیان کرد: با اینکه مصوب شده تا در ۲۱ استان این آزمایشگاه وجود داشته باشد اما عملا در ۱۰ استان این آزمایشگاه مستقر بوده و هنوز زنجان بی‌بهره است اما آزمایشات لازم در این راستا به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

,

ستاره در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مبنی بر ارایه آمار سقط جنین عنوان کرد: سالانه ۱۲ هزار نفر در کشور برای سقط جنین مراجعه می‌کنند، در مواردی که جان مادر در خطر و جنین دارای ناهنجاری باشد با نامه پزشکی قانونی اقدام به سقط می‌شود.

,

وی یادآور شد: در سطح استان زنجان در طول سال گذشته ۲۰۰ پرونده مجوز سقط جنین از پزشکی قانونی استان صادر شده است.

,

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان نظام پزشکی در بحث تولید کیت‌های DNA وارد شده‌اند و ایران توانسته جزو ۵ کشور اول دنیا به لحاظ تولید این کیت‌ها باشد.

,

وی در پاسخ به این سوال که سالانه در استان زنجان چند نفر برای تغییر جنسیت مراجعه می‌کنند، گفت: ارقام بسیار پایین است و استان زنجان نیز هم‌سطح با سایر استان‌ها است با این حال سالانه یک یا دو نفر به این امر مبادرت می‌کنند.

,

لازم به توضیح است که مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در راستای ارائه آمار خودکشی، نزاع خانوادگی، نزاع بین زن و شوهر امتناع کرد و ارائه این آمار را مبتنی به هماهنگی با سازمان نظام پزشکی کل کشور دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه