اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

شناسایی ۳۱ مسئله در سطح استان اصفهان و پیگیری راه حل به همت اساتید بسیجی استان/ ورود بسیج اساتید به میدان جهاد تبیین

شناسایی ۳۱ مسئله در سطح استان اصفهان و پیگیری راه حل به همت اساتید بسیجی استان/ ورود بسیج اساتید به میدان جهاد تبیین
رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: ۳۱ مسئله در سطح استان اصفهان شنایی شده که یکی از مهم ترین آن موضوع آب است. نقش گروه های مسئله محور بسیج اساتیدی در دانشگاه ها و کانون ها بسیار پر رنگ است و در سطح استان کارگروه های متعددی را مشخص کرده ایم که این کارگروه های مسئله محور با استفاده از ظرفیت های خود و دانشگاه بتوانند در حوزه های مختلف نقش خود را ایفا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ٣١ خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران یکی از اسوه‌های علم و عمل، شخصیت دیندار و انقلابی است. نامگذاری سالروز شهادت این شهید دانش‌ دوست، به‌ عنوان روز بسیج اساتید، اقدامی ارزشمند و پرمفهوم است که رسالتی سنگین برای جامعه‌ی علمی کشور به همراه دارد. شهید دکتر مصطفی چمران نمونه‌ی واقعی از یک شخصیت علمی بسیجی با افکاری انقلابی بود که فرهنگ فداکاری را به فعلیت رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به مناسبت سالروز شهادت این شهید والامقام و روز بسیج اساتید با دکتر محمد باقری دبیر هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان به گفت و گو نشستیم که در ادامه میخوانید:

,

*ویژگی و شاخصه های مهم شهید چمران چه بود؟

, *ویژگی و شاخصه های مهم شهید چمران چه بود؟, *ویژگی و شاخصه های مهم شهید چمران چه بود؟,

محمد باقری: شهید چمران شاخصه و ویژگی های متعددی داشت از جمله ظرفیت علمی خاصی که شهید داشت که قابل تامل است، مرجعیت اخلاقی دومین شاخصه شهید چمران است چرا که نگاه شهید به مسائل اخلاقی نگاه محوری بود و لذا فعالیت، دغدغه، نگاه و عملکرد شهید چمران نسبت به مسائل اخلاقی ویژه بود. مورد سومی که میتوان اشاره کرد تکلیف مداری و دین مداری شهید بود؛ که این سه ویژگی باعث شد نگاه این شخصیت بر تصمیمات نگاه فردی نباشد بلکه دیدگاه جمعی باشد، به همین دلیل که هدفش مردم بود توانست پا روی دنیا بگذارد و به ایران بیاید و در اقدامات جهادی و انقلابی خودش باعث خیر و برکت و پیشرفت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود. نگاه مدیریتی شهید چمران در مسائل اجتماعی باعث شده که ما ایشان را به عنوان یک سرلوحه استاد بسیجی بدانیم و انتظاری که رهبر فرزانه انقلاب داشتند تربیت انسان های در تراز شهید چمران است و لذا این فضایی خاص و ویژه ای را برای همه ما فراهم میکند.

,

*مهمترین ماموریت بسیج اساتید در سال جاری چه خواهد بود؟

, *مهمترین ماموریت بسیج اساتید در سال جاری چه خواهد بود؟, *مهمترین ماموریت بسیج اساتید در سال جاری چه خواهد بود؟,

الان با طرح اعتلا که در بسیج مطرح شده و وظایفی که برای بسیج اساتید در نظر گرفته شده و با توجه به نامگذاری سال به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین؛ دغدغه ما این این است که بتوانیم از ظرفیت های علمی اساتید بسیجی به خوبی استفاده کنیم؛ چرا که اساتید در طول این چهار دهه ای که از انقلاب گذشته ثابت کرده اند که در تمامی عرصه ها به عنوان قشر موثر در صحنه بوده و نقش های مهمی را ایفا کرده اند. محوری ترین فعالیت های مجموعه بسیج اساتید استان اصفهان منوط به حوزه علمی فناوری می شود که در این حوزه برنامه ریزی های شده که در تلاش هستیم که عملی بشود.

,

*آیا از ظرفیت اساتید بسیجی استان اصفهان در مشکلات کمک گرفته شده است؟

, *آیا از ظرفیت اساتید بسیجی استان اصفهان در مشکلات کمک گرفته شده است؟, *آیا از ظرفیت اساتید بسیجی استان اصفهان در مشکلات کمک گرفته شده است؟,

اساتید بسیجی را داریم که در عرصه فناوری حرکت های جدی را در حوزه های مختلفی داشته اند از جمله برای جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور اقدامات جدی انجام داده اند، در حوزه پزشکی اساتید بسیجی در عرصه مقابله با ویروس کرونا تولیدات دانش بناینی با ارزشی داشته اند.

,

حوزه اندیشکده های علمی راهبردی که در سطح استان برقرار است، تا سال گذشته پنج اندیشکده وجود داشت اما در سال جاری به پاس این نگاه دانش بنیان، پنج اندیشکده دیگر هم اضافه شده است. در حوزه علم و فناوری کرسی های نقد و نظری یکی از مهم ترین موارد است که ما به عنوان استاد باید نقش خودمان را در گام دوم در ابعاد هفت گانه بدانیم و حرکت های ویژه ای را داشته باشیم که به لطف خدا اقداماتی انجام شده است. همچنین کرسی های علمی ترویجی خوبی را برگزار کرده ایم و برنامه های خوبی مشخص شده است که در این کرسی ها موضوعات مهم مطرح و اساتید صاحب نظر نظرات خود را مطرح می کند. ۳۱ مسئله در سطح استان اصفهان شنایی شده که یکی از مهم ترین آن موضوع آب است. نقش گروه های مسئله محور بسیج اساتیدی در دانشگاه ها و کانون ها بسیار پر رنگ است و در سطح استان کارگروه های متعددی را مشخص کرده ایم که این کارگروه های مسئله محور با استفاده از ظرفیت های خود و دانشگاه بتوانند در حوزه های مختلف نقش خود را ایفا کنند.

,

در سال گذشته ۲۰ جلسه تخصصی در حوزه حل مسئله های مهم در سطح استان تشکیل دادیم و نتایجی داشته است که افرادی در حال اجرای کردن این نتایج هستند که می توان به طرح شهر اسلامی اشاره کرد که اندیشکده ما توانسته شرایط اسلامی شدن را بنویسد که به دنبال آن هستیم که به صورت پایلوت در سطح کشور در حوزه شهر اسلامی قدم برداریم.

,

*استاتید بسیجی در حوزه فرهنگی چه نقشی را دارند؟

, *استاتید بسیجی در حوزه فرهنگی چه نقشی را دارند؟, *استاتید بسیجی در حوزه فرهنگی چه نقشی را دارند؟,

در حوزه فرهنگی نگاه ما به نقش آفرینی های استاد یک نگاه جدی است. یک زمانی استاد نقشش آموزش بود اما الان به لطف خدا این دیدگاه دیگر وجود ندارد و شاهد هستیم نقش استاد فراتر تر از این شده است که الگو و سرلوحه این اقدام شهید چمران قرار دارد؛. همچنین در این راستا پیگری هایی که بین بسیج اساتید و امور مساجد استان شده است امیدواریم از ظرفیت موجود این استادان در مساجد هم بتوان استفاده کرد؛ همچین در مسائل خانواده محور هم سعی بر این داریم که بتوانیم از ظرفیت اساتید در مسائل خانوادگی استفاده شود. یکی از مسائل مهم ما مبحث اخلاقی و تشکیل حلقه های صالحین است. متاسفانه با وجود کرونا در دو سال اخیر نتوانستیم جدی پیگیر شویم الان به لطف خدا با کم رنگ شدن کرونا سعی بر پیگیری جدی در این مواردی که گفته شد را داریم.

,

*در عرصه جهاد وظیفه بسیح اساتید چیست؟

, *در عرصه جهاد وظیفه بسیح اساتید چیست؟, *در عرصه جهاد وظیفه بسیح اساتید چیست؟,

در عرصه جهاد تبیین که اهمیت مضاعفی داشته و مد نظر رهبر جمهوری اسلامی است، یک تکلیف و دستور بر اساتید بسیجی است به همین دلیل استادان استان اصفهان به میدان آمدند و یک شبکه ای را در عرصه جنگ نرم در سطح استان راه اندازی کرده که به دنبال افزایش این شبکه هستیم تا در تبیین مسائل مختلف بتوانند عملکردی چشم گیری داشته باشد همچنین در عرصه گروه های جهادی اساتید بسیجی استان به عنوان مشاور یا مهندس به مناطق محروم اعزام می شوند.

,

***

,

نام گذاری شعار سال در حوزه تولید دانش بنیان و تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری چه در حوزه جهاد تبیین و چه در حوزه تولید دانش، نشان دهنده نقش مهم و تاثیرگذار اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی در ادامه راه انقلاب اسلامی و به ویژه گام دوم انقلاب است که در این بین نقش اساتید بسیجی به سبب روحیه جهادی که در بین آن ها وجود دارد، دوچندان است؛ با به میدان آمدن این اساتید و حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم که همراه با تولید و صنعت حرکت می کنند شاهد آینده ای  روشن برای انقلاب اسلامی و ایران عزیز خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه