اخبار داغ

داغ های مجازی :

روایت فرماندار بویراحمد از حماسه آفرینی کهگیلویه و بویراحمدی ها در عملیات پد خندق

روایت فرماندار بویراحمد از حماسه آفرینی کهگیلویه و بویراحمدی ها در عملیات پد خندق
فرماندار شهرستان بویر احمد در پیج مجازی منتسب به خود در خصوص عملیات پد خندق و حماسه آفرینی کهگیلویه و بویراحمدی ها پیامی منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس عملیات پد خندق یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس بود که در آن، رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارم تیرماه سال 67 در جزیره مجنون به مدت16 ساعت تا آخرین گلوله خود در مقابل دشمن مقاومت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
حماسه «پد خندق» در روز‌های پایانی جنگ رخ داد و به عنوان حماسه‌ای بی بدیل در تاریخ این استان ثبت شد.
,
 
,
در همین رابطه شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در پیج مجازی منتسب به خود در خصوص عملیات پد خندق گفت:تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد مملو از مبارزات و حماسه های شنیدنی نیاکان این دیار در مصاف با ظالمان جور و حاکمان سلسله های پهلوی و پادشاهی های جبار بوده است.
,
 
,
مهدوی مطلق ادامه داد: دفاع مقدس  تاریخ حماسی و غیرت دینی و انسانی ،انسان های سترگ کهگیلویه و بویراحمد را به بهترین وجه به  تصویر کشاند و پاسخی بود به تاریخ مبارزات استان.
,
 
,
 وی عنوان کرد: درچهارم تیرماه سال ۱۳۶۷، بیست و سه روز قبل از قطعنامه 598  ،آتش بس میان  عراق  و ایران ،در جزایر مجنون ،برای رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد،درقامت تیپ خط شکن 48 فتح، اتفاقی افتاد ،که بسی خواندنی و آموختنی و عبرت آموز است و تصور آن  چه روایت می شود و آنچه اتفاق افتاده هست در لفظ و معنا بسیار مشکل است. 
,
 
,
وی گفت: در این عملیات بالغ بر ۱۲ ساعت ایستادگی جمع محدودی  در شرایط سخت جنگی ،بدون هیچ پشتیبانی و آب و تعذیه ای یکه و تنها در مقابل کل جبهه عراق  در محور جنوب و جزایر مجنون  و تا آخرین نفر و نفس مبارزه  کردن ،تنها شبیه افسانه هاست و این روز به اندازه همه تاریخ پرحماسه این استان ،خواندنی و شنیدنی و آموختنی و یکی از شبیه ترین صحنه ها به عاشورا و عاشقانه ترین غزل دلاوران این دیار و یوم القدر تاریخ این استان است.
,
 
,
فرماندار بویراحمد در پایان گفت: حماسه چهارم تیر اوج قله حماسه های تاریخ استان،افسانه ای حقیقت دار و عاشورای دیگری از تاریخ کربلای ایران است،که تاکنون آن طور که بایسته و شایسته بود به نسل های جدید انتقال نیافته است و امیدواریم با برگزاری چنین یادواره ها و  کنگره هایی و روایت دقیق این حماسه و سایر حماسه های دفاع مقدس ،گنج لازم از این گنجینه معرفت را به نسل های بعد به خوبی منتقل نماییم.
,
 
,
خبرنگار: بهمنیار
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه