اخبار داغ

رییس جمهور:

سیاست دولت مردمی حل مسئله است نه حدف صورت مسئله

سیاست دولت مردمی حل مسئله است نه حدف صورت مسئله
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه رویکرد دولت مردمی، حل‌مسئله خواهد بود و نباید صورت مسئله پاک شود، بیان داشت: برای حل مشکلات باید روحیه تحولی و کار متفاوت ایجاد شود که برای این منظور به همکاران تحول گرا نیازمندیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: در دولت جدید، نظامی مبتنی بر توحید برقرار کردیم و اساس ارتباط با مردم باید بر اساس عدالت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه در شورای اداری استان ها بعد از بررسی مشکلات، اولویت ها تعیین و نحوه رسیدگی به آنها تعیین می شود، اضافه کرد: همه مدیران بدانند مصوباتی که در استان به تصویب می رسد باید توسط مدیران اجرا شود.

,

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب با روی کار آمدن دولت مردمی و مجلس انقلابی، مردم انتظار ندارند همچنان پروژه ها نیمه تمام باشند.

,

وی با بیان اینکه انتظار نخبگان کشور از مدیران این است که روحیه تحولی داشته باشند و کارها را به نامه و تماس تلفنی خلاصه نکنند، افزود: برای اجرایی کردن مصوبات، اعتبار، بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز است اما شرط موفقیت تمام برنامه ها، مدیر متحول و تحول آفرین است.

,

آیت الله رییسی یادآور شد: در استان خراسان شمالی بعد از استقلال به عنوان یک استان مستقل، اتفاقاتی رخ دادکاه و کارهایی انجام شده اما هنوز عقب ماندگی هایی وجود دارد که حل آن ها نیازمند کار جهادی است.

,

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی دولت حل‌مسئله خواهد بود و نباید صورت مسئله پاک شود، بیان داشت: برای حل مشکلات باید روحیه تحولی و کار متفاوت ایجاد شود که برای این منظور به همکاران تحول گرا نیازمندیم.

,

وی گفت: اگر در ادارات نیروهایی هستند که روحیه تحولی ندارند، از اداره خارج نکنید اما در حاشیه و کنار بگذارید تا راه پیشرفت باز شده و کار کشور جلو رود .

,

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه برای رفع آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه شهر طبق تاکیدات مقام معظم رهبری نیاز به کار جهادی است، افزود: سلسله مراتب اداری همواره وجود داشته است اما در استان اختیارات زیادی در اختیار مسئولان گذاشته شده و نباید استان را معطل مرکز گذاشت.

,

وی به موضوع استفاده پتروشیمی از آب شرب استان اشاره کرد و گفت: پتروشیمی آب شرب و کشاورزی را مصرف می کند، که باید سریعا نسبت به جایگزین استفاده پساب برای پتروشیمی به جای آب شرب اقدام کرد.

وی تاکید کرد: این آب سهم مردم و بخش کشاورزی است در حالی که بخش زیادی از این آب در حال تبخیر است و مربوط به مدیریت نادرست آب می باشد.

,
,
,

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی مهم  و ضروری است، اضافه کرد: ،در جایی که قطب دامداری است باید صنایع تبدیلی و لبنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع لبنی و کشتارگاه صنعتی در استان ضرورت است و باید زنجیره در قطب دامداری کامل شود، خراسان شمالی این ظرفیت را دارد.

,
,
,

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم صادرات به کشور ترکمنستان از خراسان بزرگ است که هم اکنون کاهش پیدا کرده است که باید کالاهای مورد نیاز ترکمنستان ارزیابی شود، زیرا این کشور برای تبادلات اعلام آمادگی کرده است.

,

آیت الله رییسی یادآور شد: ایجاد بازار دائمی برای صنایع دستی خراسان شمالی، می تواند یک کار ثابت باشد که سریعا باید این بازار ایجاد شود تا سود دست خود تولید کننده برسد.

,

وی گفت:  راه آهن بجنورد مشهد گرگان سالهاست مطرح بود که از ضرورت های قطعی است و باید انجام شود.

,

وی خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان سمنگان که ۶۵ درصد پیش رفت فیزیکی داشته است، این کار باید از طریق آستان قدس پیگیری و به یک نقطه قطعی برسد.

,

وی با اشاره ‌به اینکه بروکراسی اداری، تولید کننده و کارآفرین را خسته کرده است، افزود:  برنامه سال جاری براین اساس است که با رشد اقتصادی هشت درصدی و سرمایه گذاری و افزایش بهره وری، بروکراسی اداری کاهش یابد.

,

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر بانک‌های استان نقدینگی را به سمت تولید ببرند تورم ایجاد نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه