اخبار داغ

امیر عبداللهیان در گفت و گو با وزیر خارجه عمان:

اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند

اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عمان گفت: ایران بر گفتگو و همکاری منطقه‌ای تاکید دارد و اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر اهتمام تهران و مسقط به توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن ابعاد مختلف و توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان تاکید کرد.

,

امیر عبداللهیان نقش عمان را در تحولات منطقه‌ای مهم ارزیابی و از تلاش های این کشور در استقرار  صلح و ثبات و همکاری در منطقه و از جمله تلاش های این کشور در موضوع یمن تقدیر کرد.

,

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: ما بر گفت وگو و همکاری منطقه ای تاکید داریم و اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند.

,

بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان نیز در این گفت وگو رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای منطقه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت، عمان برای پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور ایران جدی است.

,

دو طرف در این تماس آخرین وضعیت مذاکره برای رفع تحریم ها را مورد بررسی و رایزنی قرار دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه