اخبار داغ

سخنگوی وزارت ارتباطات:

زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی آماده شد/ رونمایی از اینترنت کودکان

زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی آماده شد/ رونمایی از اینترنت کودکان
سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی آماده شده است گفت: اینترنت کودک تا دو هفته دیگر رونمایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سالم در خصوص وظایفی که سند صیانت از کودکان در فضای مجازی برعهده وزارت ارتباطات قرار داده است، گفت: یکی از مجموعه اقداماتی که این سند راهبردی بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته است مربوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اینترنت کودکان و نوجوانان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: پیاده سازی پروژه اینترنت کودکان از دی ماه سال گذشته کلید خورده و طی فعال سازی آن تاکنون ۲ میلیون نفر از این بستر استفاده کرده اند.

,

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه دو اپراتور تلفن همراه بستر اینترنت کودک را فراهم کرده و استفاده از آن از طریق فعال سازی با کد دستوری امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: رونمایی از پروژه اینترنت کودکان به عنوان زیرساخت امن حفاظت از کودکان در فضای مجازی تا دو هفته دیگر طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات انجام می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه بخشی از تکالیف مربوط به صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات است که مربوط به رده بندی دسترسی به محتوا می‌شود، تاکید کرد: وزارت ارتباطات تکالیف خود را که مربوط به فراهم کردن زیرساخت‌های پیاده سازی فضای مجازی امن بوده، انجام داده است.

,

سالم گفت: در راستای تکالیفی که سند صیانت از کودکان در فضای مجازی برعهده وزارت ارتباطات گذاشته، ایده «نشان دوستدار خانواده» نیز برای اعطا به پلتفرم‌ها و ارائه دهندگان خدمات سایبری امن، در دستورکار قرار دارد.

,

وی با اشاره به ارائه سیم کارت‌های اختصاصی کودک و نوجوان با امکان دسترسی کاربران به محتوا و وب سایت‌ها بر اساس لیست‌های از پیش تعیین شده، افزود: همچنین امکان تبدیل سیم کارت‌های عادی به سیم کارت‌های کودک و نوجوان، از طریق کدهای دستوری با مدیریت والدین توسط اپراتورها از دیگر خدماتی است که مطابق با این تکالیف پیاده سازی شده است.

,

به گفته مشاور وزیر ارتباطات، توسعه و انتشار نرم افزارهای کنترل والدین (پرنتال کنترل) با هدف کنترل و نظارت والدین بر زمان استفاده و نحوه دسترسی فرزندان به اینترنت و برنامه‌های کاربردی انجام شده است. همچنین تولید تبلت مخصوص کودکان با امکان مدیریت، نظارت و تنظیم نحوه استفاده و سطح دسترسی فرزندان به امکانات، برنامه‌ها و اینترنت، از دیگر اقداماتی است که در قالب وظایف وزارت ارتباطات صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات آمادگی لازم برای تخصیص امکانات و زیرساخت ایجاد خط تماس اضطراری ویژه کودکان و نوجوانان را جهت بهره برداری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دارد و آماده همکاری با سایر نهادها همانند سازمان بهزیستی و بخش‌های غیردولتی است.

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه