اخبار داغ

با انتشار پیامی؛

جوزف بورل: به تهران سفر می‌کنم/تنهاراه بازگشت به اجرای کامل برجام

جوزف بورل: به تهران سفر می‌کنم/تنهاراه بازگشت به اجرای کامل برجام
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با انتشار پیامی اعلام کرد: به تهران سفر می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در پیامی توییتری از سفر خود به تهران و تنها راه بازگشت به اجرای کامل برجام خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص نوشت: من به عنوان هماهنگ کننده برجام برای دیدار با همتای خود و سایر مسئولان ذیربط به تهران سفر می کنم. دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای و معکوس کردن تنش های فعلی است.

,

در همین رابطه، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم در وبگاه خود اعلام کرد: جوزف بورل به عنوان بخشی از تلاش‌ های جاری در بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اجرای کامل، ۲۴ تا ۲۵ ژوئن (امروز و فردا) به ایران سفر خواهد کرد.

,

در بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آمده است: نماینده عالی دولت به عنوان هماهنگ‌ کننده برجام با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همتایان ذیربط ایرانی دیدار و گفتگو می کند.

,

این در حالیست که «انریکه مورا» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا پیشتر در حساب کاربری خود در توئیتر از گفتگو با مذاکره کننده ارشد آمریکا در امور ایران خبر داد.

,

مورا با تائید گفتگو با مقامات آمریکایی اعلام کرد: «جوزف بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در مورد توافق هسته‌ ای و دیدگاه‌ های منطقه‌ ای در خاورمیانه گسترده‌ تر گفتگو کردند و در این مذاکرات مالی، بر تعهد قاطع آمریکا برای بازگشت به توافق تاکید کرد!

,

مورا اما جزئیات و توضیحات بیشتری درباره این دیدار و گفتگو میان مقامات آمریکایی و اروپایی درباره ایران ارائه نداده است.

,

پیشتر نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرده بود که هدف غربی‌ ها در مذاکرات خارج کردن مذاکرات وین از مسیر اصلی خود بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه