اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

قوه قضائیه همواره باید سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند/ حج ستون زندگی بشریت است

قوه قضائیه همواره باید سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند/ حج ستون زندگی بشریت است
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه همواره باید سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند، گفت: قوه قضاییه پناهگاه ملت و همه مظلومین و مستضعفین باشد و امروز دستگاه قضایی کشور در دنیا سرآمد هست و باید برای دنیا و کشورهای اسلامی به الگویی جامع تبدید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به مناسبت های مهم ماه ذی الحجه گفت: ماه ذی الحجه سرشار از برکت و ماهی پر ازفرصت های معنوی، اخلاقی و اجتماعی است و درس توحید و خداشناسی در این ایام است که باید از آنها به خوبی بهره برد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی با بیان اینکه انگیزه های الهی و حرکت در رضایت خداوند رمز موفقیت بشریت است، افزود: مردان خداوند در مسیر خدمت به اسلامو مردم همواره عزم و اراده پولادین دارند و مستحکم حرکتمی کنند و هیچ عاملی موجب خلل در عزم و اراده مردان الهی نمی شود.
,
 
,
امام جمعه اراک ادامه داد: امام خمینی(ره) با تاسی به اولیاء خدا و اهل بیت(ع) صاحب عزم و اراده الهی بود و آن را به ملت ایران و امت مسلمان آموخت و امروز خلق بسیاری از دستاوردها و اقتدار انقلاب اسلامی در همه ابعاد به برکت عزم و اراده الهی مردان خداوند است.
,
 
,
وی با بیان اینکه حج ستون زندگی بشریت است، گفت: ماه ذی الحجه فراخوان بزرگ برای قرب الهی است و زمینه تحول دینی، ایمانی، روحی و معنوی را فراهم میکند و حیات معنوی و عرفانی جامعه بشریت در گرو بهره گیری از این ایام است.
,
 
,
دری نجف آبادی اضافه کرد: ایام ذی الحجه و مناسبت های مهم همچون دهه امامت و ولایت، فرهنگ غدیر و ولایت را در بدنه جامعه وامت اسلام احیا میکند و جامعه بشری امروز برای حرکت نیازمند فرهنگ غدیر و ولایت است.
,
 
,
وی با بیان اینکه لباس تقوا لباس کرامت، عزت و سربلندی امت اسلام است و زینت مسلمانان در گرو تقوا مداری و تقوا محوری است، گفت: لازمه سعادت، پیشرفت و حرکت روبه کمال جامعه بشریت حفظ لباس تقوا است و امت اسلام باید به آن توجه کند چراکه تقوا کیمیایی است که با صفات و روحیات انسان ها ارزش می دهد.
,
 
,
امام جمعه اراک با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران افزود: دانشمند برجسته شهید چمران از افتخارات اسلام، جامعه تشییع و استان مرکزی است که در زمینه صنایع هسته ای و دفاعی به عنوان یک دانشمند برجسته در تاریخ و دنیا می درخشد.
,
 
,
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به همایش بسیج اساتید و ضرکرت توجه دانشگاهیان به عملیاتی نمودن بیانات رهبری گفت: شهید چمران در همه ابعاد برای اساتید و جوانان الگوی کامل است و دانشگاهیان در سایه ولایت فقیه و مجاهدت زمینه پیشرفت انقلاب اسلامی در همه ابعاد را فراهم سازند و گام دوم انقلاب باید بسیج ملی برای خودکفایی و قوی شدن انقلاب در همه ابعاد رقم بخورد.
,
 
,
دری نجف آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای عشایر گفت: عشایر از با وفاترین قشرهای ملت ایران در طی دویست سال گذشته هستند و انچیزی که موجب وحدت، پیشرفت و فداکاری در نظام اسلامی شده دین و مکتب انقلاب اسلامی است.
,
 
,
وی افزود: ایران اسلامی متعلق به همه مردم است و همه آحاد و اقشار مردم باید برای پیشرفت و اقتدار کشور تلاش و مجاهدت کنند و همه ما سربازان اردوگاه ولایت هستیم و ملت ایران وفادارتر و مجاهدانه تر از گذشته مسیر انقلاب را طی خواهد کرد و در مقابل توطئه ها و فتنه های دشمنان ایستادگی خواهد کرد.
,
 
,
امام جمعه اراک با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و حادثه هفتم تیر، گفت: شهادت شهید بهشتی انقلاب سوم در ایران است چراکه این حادثه مهم موجب اخراج لیبرال ها، منافقین و جنایت کاران از سرزمین اسلامی شد و ملت ایران نشان دادند این انقلاب اسلامی است و جمهوری اسلامی جایی برای جنایت کاران و غارت گران منافع ملت نیست.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه همواره باید سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند، افزود: قوه قضاییه پناهگاه ملت و همه مظلومین و مستضعفین باشد و امروز دستگاه قضایی کشور در دنیا سرآمد هست و باید برای دنیا و کشورهای اسلامی به الگویی جامع تبدید شود.
,
 
,
دری نجف آبادی با اشاره به حادثه تلخ و اندوه بار زلزله در جنوب شرق افغانستان که به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم شریف افغانستان و همچنین خسارات مادی منجر شد، گفت: متاسفانه این زلزله بسیار دلخراش بود و جمهوری اسلامی آمادگی کمک به مردم افعانستان را با قوت اعلام می کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه طالبان باید از حوادث گذشته در منطقه به خوبی عبرت بگیرد، گفت: طالبان برای ماندگاری باید یک دولت فراگیر تشکیل دهد و از برخورد خشن با شیعیان و مردم و خصوصا بانوان افغانستان پرهیز کند و اگر می خواهد در دنیا جایی داشته باشد باید دست از افراطی گری بردارد وگرنه همچون گذشته ها در گورستان تاریخ دفن خواهد شد.
,
 
,
امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه احزاب و مجلس عراق باید با وحدت و انسجام در زمینه تشکیل یک دولت جامع و مقتدر تلاش کنند، افزود:جمهوری اسلامی هیچ گونه چشم داشتی در عراق ندارد و تنها استقلال، اقتدار و توسعه عراق برای آن مهم است و ما به سهم خود از مجلس عراق که هرگونه رابطه با اسراییل را منع کردند تقدیر می کنیم و این باید الگوی سایر کشورهای عربی باشد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: رابطه با رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی بزرگترین خیانت به مسلمانان و ملت مطلوم فلسطین است و جمهوری اسلامی و مردم ایران هرگونه رابطه با اسراییل را محکوم می کنند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه