اخبار داغ

روستایی که "هیچ چیز" ندارد؛

کوچ مردم به دلیل نبود برق و امکانات/ ۴۰۰ خانوار روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام در انتظار توجه مسئولان

کوچ مردم به دلیل نبود برق و امکانات/ ۴۰۰ خانوار روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام در انتظار توجه مسئولان
بالغ بر ۴۰۰ خانواده روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام از حداقل‌ترین امکانات محروم‌ هستند، و کورسوی چراغ خانه‌های روستا یکی پس از دیگری در حال خاموشی است و برخی خانواده‌های که نتوانسته‌اند برق را منتقل کنند مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام واقع در 500 متری تربت‌جام می‌باشد و بالغ بر 400 خانواده و جمعیتی بالغ بر 1500 نفر در این روستا سکونت دارند روستای که برای تفسیر کلمه "محرومیت" کافیست سری به روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام بزنید، روستای که هیچ‌چیز ندارد و مردم آن از حداقل‌ترین امکانات محروم‌اند، و کورسوی چراغ خانه‌های روستا یکی پس از دیگری در حال خاموشی است.اینجا سایه محرومیت همچنان بر سر مردم سنگینی می‌کند و داشتن حداقل‌ترین امکانات به آرزویی بزرگ تبدیل شده است؛ آرزوهای برآورده نشده‌ای که زمینه کوچ اهالی را فراهم کرده تا فرار را بر قرار ترجیح دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

خانه‌های زیادی در روستا به چشم می‌خورد، ولی نوری از آن‌ها در شب دیده نمی‌شد، صدای کولرهای روشن در گرما هم به گوش نمی‌رسید، در تاریکی که بر روستا حاکم می‌شد، نور ماه تنها چراغی بود که شب‌های سیاه آن را روشن می‌کرد، خانواده‌هایی که یا با باطری ماشین و یا گرفتن برق از همسایه‌ها و تحمل پرداخت هزینه صدها متر کابل برق و قبوض میلیونی روشنایی خود را تامین می‌کردنند و برخی خانواده‌های که نتوانسته بودن از جایی برق تهیه کنند مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

,

 

,

, ,

عبدالرحیم ساربانی دهیار روستای باغسنگان سفلی در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: برخی از مردم شهرستان برای اینکه توان خرید زمین در داخل شهر را ندارند دنبال خرید زمین در اطراف شهر هستند و روستای باغسنگان سفلی از آنجا که در نزدیکی شهر قرار دارد مردم دنبال خرید اراضی این روستا هستند.

, صبح توس,

وی تصریح کرد: روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام با جمعیت بالغ بر 2000 نفر فقط دارای یک مدرسه تخریبی دو کلاسه که با ۲۰۰ دانش آموز ابتدایی فقط ۱۳۰ دانش آموز آن در مدرسه دو کلاسه تخریبی و مختلط درس می‌خوانند و ۷۰ دانش آموز دیگر بخاطر عدم ظرفیت در مدرسه های سطح شهر پراکنده اند، خانه بهداشت اجاره‌ای 15 متری، یک فضای سبز تکمیل نشده و دارای یک مسجد قدیمی است.

,

دهیار روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام اظهار داشت: عمده مشکل مردم از نبود برق در روستا می‌باشد که با توجه به فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا لازم است مسئولان ذی ربط اقدامات لازم را انجام دهند که با پیگیری‌های صورت گرفته دهیاری روستا پروژه برق‌رسانی هم‌اکنون در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری شرکت توزیع برق خراسان رضوی و شهرستان، بتوانیم مشکل برق روستا را طی 6 ماهه نخست امسال حل کنیم، اگرچه ریاست اداره برق پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام داده‌اند و تلاش خود را در زمینه اصلاح شبکه برق، رفع نوسانات برق و... به کار گرفته‌اند.

,

وی در پایان اظهار کرد: مردم روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام در گرد باد مشکلات فرو افتاده‌اند و نیازمند نگاه ویژه مسئولان و دلسوزانی هستند که این روستا را از این گرد باد نجات دهد.

,

, ,

امام جمعه تربت‌جام در تشریح مشکلات روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام اظهار داشت: آقایان مسئول ،شما پول میگیرید!!!! چرا به  داد مردم نمیرسید؟ استکبار غلط می‌کند مردم آزاری و نارضایتی درست کند این طور که من و شما درست می‌کنیم؛ این مردم سزاوار خدمت اند.

,

وی تصریح کرد: بی برقی، بی  گازی، بی آبی، بی امکاناتی، دیگر بس است؛ این مردم محترم‌اند به داد مردم برسید؛ عوارض و مالیات که مردم می‌دهند برای کجاست؟

,

امام جمعه تربت‌جام اظهار داشت: امید است مسئولین امر در اسرع وقت نسبت به مشکلات روستای باغ سنگان سفلی تربت‌جام اقدامات لازم را انجام دهند با توجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم و عمده مطالبه مردم روستای باغسنگان سفلی تربت‌جام در خصوص برق رسانی به روستا می‌باشد مردم بیش از این اذیت نشوند و در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه