اخبار داغ

رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران؛

نشست ایران با کشورهای حوزه دریای خزر برای مهار گرد و غبار برگزار می‌شود/ به دنبال تصویب قانون استفاده از سلاح برای محیط بانان در مجلس هستیم

نشست ایران با کشورهای حوزه دریای خزر برای مهار گرد و غبار برگزار می‌شود/ به دنبال تصویب قانون استفاده از سلاح برای محیط بانان در مجلس هستیم
علی سلاجقه گفت: اصلاح قانون مبنی بر مجوز استفاده از سلاح برای محیط بانان را در دستور کار داریم و امیدواریم مجلس با تصویب آن، این دغدغه را مرتفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز در حاشیه افتتاحیه نخستین دوره آموزش محیط بانی کشور که در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: درباره کانون های داخلی و خارجی گرد و غبار، نشست های هفتگی ستاد هماهنگی و سیاست گذاری گرد و غبار کشور با حضور دستگاه های ذی ربط در محل سازمان محیط زیست برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی سلاجقه با اشاره به اینکه مجدانه به دنبال این هستیم آلام و دردهای مردم را درباره گرد و غبار کاهش دهیم، افزود: در بعد بین المللی با توجه به کریدور و مسیر پیمایش گرد و غبار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نشست هایی با دو کشور عراق و سوریه برگزار شد.
,
 
,
وی به بازدید از دیگر کشورهای کانون گرد و غبار در هفته جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی های لازم توسط وزاری امور خارجه در حال انجام است تا نشستی با این مضمون در ۲۱ تیرماه برگزار شود و در بازه زمانی مشخص منشا گرد و غبار را در کشورهای مبدا مهار کنیم. 
,
 
,
سلاجقه تصریح کرد: مراوداتی با کشور ترکمنستان در شمال شرق ایران انجام شده تا در نشست هفته جاری سران حوزه دریای خزر موضوع گرد و غبار بررسی شود، در بعد داخلی هم دستگاه ها مکلف هستند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله اقداماتی را برای مقابله با گرد و غبار انجام دهند.
,
 
,
وی گفت: در استان هایی مانند خوزستان که منشا اصلی گرد و غبار هستند پروژه هایی به صورت ویژه توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در حال انجام است، محیط زیست هم به عنوان دستگاه ناظر پیگیر این مسئله خواهد بود.
,
 
,
سلاجقه افزود: متاسفانه در استان های البرز، قزوین و تهران جهت باد غالب از سمت غرب به شرق است، بوئین زهرا و دیگر دشت های این منطقه با توجه به کاهش بارش ها و نزولات جوی از پوشش مناسبی برخوردار نیستند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی اظهار داشت: تغییر کاربری هایی که در مسیر سه استان مذکور انجام می شود البرز و تهران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، در نتیجه ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مکلف شده اند با توجه به پهنه بندی های صورت گرفته روش نوین پوشش گیاهی را برای مهار گرد و غبار انجام دهند. 
,
 
,
سلاجقه تصریح کرد: درباره پروژه هایی که پیوست محیط زیست ندارند، شاخص های لازم زمان اجرا و پس از آن پایش می شوند، در هر مرحله که محیط زیست از وضعیت مناسبی برخوردار نباشد طبق قانون برخورد می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه پروژه های در حال تصویب بر اساس تکلیف رئیس جمهور باید از پیوست زیست محیطی برخورار باشند، در بخش دیگری گفت: متاسفانه با نوسان شرایط اقتصادی متخلفین به پوشش گیاهی و حیات وحش هجوم می برند.
,
 
,
سلاجقه با اشاره به اینکه در تلاش برای تجهیز انفرادی و گروهی محیط بانان هستیم، افزود: اصلاح قانون مبنی بر مجوز استفاده از سلاح را در دستور کار داریم و امیدواریم مجلس با تصویب آن، این دغدغه را مرتفع کند.
,
 
,
سلاجقه در بخش دیگری با اشاره به اینکه تالاب های کشور به دلیل کاهش نزولات جوی وضعیت خوبی ندارند، اظهار داشت: وزارت نیرو در تامین حق آبه تالاب ها همکاری نکرده البته این موضوع در دستور کار آنها است.
,
 
,
وی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به استان البرز بر احیاء تالاب صالحیه تاکید داشت و ساماندهی آن را از سازمان محیط زیست مطالبه کرد، البته بازدیدی از این تالاب انجام و اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.
,
 
,
سلاجقه گفت: کارخانه های حاشیه تالاب صالحیه مکلف هستند حق آبه تالاب صالحیه را اختصاص دهند، استفاده از مخازن بستر رودخانه کردان برای تامین حق آبه اقدام دیگری است که محقق خواهد شد.
,
 
,
وی در خاتمه تصریح کرد: تمام راهکارها را برای احیاء تالاب صالحیه که در جوار پایتخت قرار گرفته و در صورت بروز مشکل هر دو استان را تحت تاثیر قرار می دهد در دستور کار قرار خواهیم داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه