اخبار داغ

کشاورزی شانسی نتیجه الگوی کشت کاغذی است/ مسئولان اقدام عملیاتی کنند

کشاورزی شانسی نتیجه الگوی کشت کاغذی است/ مسئولان اقدام عملیاتی کنند
داستان کشاورزی همیشه از کاشت شروع و به داشت و برداشت می‌رسد اما این حکایت گاهی باید از انتها به ابتدا خوانده شود تا کشاورزان در هنگام برداشت دسترنج دچار سردرگمی نشوند، کشاورزی شانسی نتیجه الگوی کشت کاغذی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ بهره‌برداران باید اهمیت الگوی کشت را باور داشته باشند شرایط اقلیمی ضرورت توجه به الگوی کشت را بیش از گذشته نشان می‌دهد، اینکه کشاورزان به این مهم توجه نکنند و کشاورزی شانسی را محور قرار دهند آن وقت بهره وری و تولید پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

کارشناسان جهاد کشاورزی می‌گویند در سال 1385 الگوی کشت به مجلس ارائه شد، اما دولتی‌ها از این طرح استقبال نکرده‌اند و داستان کشاورزی همیشه از کاشت شروع و به داشت و برداشت می‌رسد اما این حکایت گاهی باید از انتها به ابتدا خوانده شود.

,

برخی کشاورزان، علاقمند به کشت شالی در استان گلستان هستند و تولید این محصول را مقرون به صرفه می دانند و می گویند اگر شالی نکاریم پس چه کنیم؟ عده ای هم به کشاورزی شانسی روی آوردند که میزان تولید باعث بروز داستان جدیدی شروع می شود اگر کشاورزان به این نکته مهم بیندیشند که قبل ‌از شروع کشت چه بکارند و چقدر بکارند قطعا مشکلات فعلی در بخش کشاورزی کمتر بود.

,

, ,

 

,

آب و خاک، بازار و اقتصاد منابع مهم اجرای الگوی کشت

, آب و خاک، بازار و اقتصاد منابع مهم اجرای الگوی کشت,

محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص اهمیت الگوی کشت و رعایت آن از سوی کشاورزان استان گفت: اگر دنبال الگوی کشت هستیم باید منابع آب‌، خاک، بازار و اقتصاد در نظر گرفته شود.

,

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان در بخش کشاورزی بیان کرد: الگوی کشت یک ضرورت مهم در بخش کشاورزی است که می تواند به رونق آن کمک کند.

,

اما آنچه به نظر می آید اجرای الگوی کشت فعلا روی کاغذ فراهم است، به عقیده کشاورزان الگوی کشت کاغذی به درد کار عملی نمی‌خورد، الگوی کشت برنامه خوبی است و در دنیا هم رعایت می‌شود اما با برنامه‌ریزی مشخص و قانون مدون الگوی کشت را باید عملیاتی کرد.

,

برخی کارشناسان کشاورزی می‌گویند اصلاح قانون و بار مالی سبب شد که طرح الگوی کشت مسکوت بماند الگویی که می‌تواند به نفع بازار و مصرف‌کننده باشد.

,

امسال با اصلاح دو زیرساخت اصلی در الگوی کشت از جمله شورای قانون‌گذاری و امنیت غذایی اوضاع بهتر می‌شود، کشاورز می‌خواهد محصولاتی که تولید می‌کند صرفه اقتصادی داشته باشد و اما گوی و میدان برای برنامه ریزی درست مسئولان همچنان جزو انتظار اصلی در این بخش است.

,

, ,

 

,

دستیابی به اقتدار غذایی در گرو افزایش بهره وری است

, دستیابی به اقتدار غذایی در گرو افزایش بهره وری است,

معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در خصوص توجه به بخش کشاورزی گفت: پایه‌های اصلی اقتدار سیاسی به‌ ویژه در ایران؛ داشتن امنیت غذایی است.

,

علی اکبر مویدی با تاکید بر اینکه دستیابی به اقتدار غذایی در گرو افزایش بهره وری است، افزود: برای این‌که به اقتدار غذایی در این اقلیم شکننده برسیم هیچ راهی نداریم جز این‌که بهره‌وری را افزایش و تولید پایدار داشته ‌باشیم، بهره‌وری از طریق نفوذ دانش در عرصه‌های کشاورزی امکان‌پذیر است.

,

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه گلستان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی است، ابراز کرد: نقش بسیار مهم کشاورزان در تولید غیرقابل اغماض است، کشاورزانی که 126 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند، این ضرورت را ایجاد می‌کند تا برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه به صورت بگیرد.

,

وی گفت: تمام تلاش خودمان را می‌کنیم در همه استان‌ها به‌ویژه استان گلستان به موضوع کشاورزی توجه ویژه ای شود، باید بخش زیادی از متخصصان در این حوزه مشارکت کنند.

,

به گفته مویدی، تعدادی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی به مدت یک هفته در استان گلستان استقرار پیدا می کنند با کارشناسان مجرب، مروجان و متخصصان استان به عرصه‌های کشاورزی اعزام می شوند تا آخرین یافته‌های پژوهشی خود را با کشاورزان به اشتراک بگذارند.

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان گلستان 220 هزار بهره‌بردار دارد، تصریح کرد: این استان در 15 محصول کشاورزی رتبه‌های شاخص را به خود اختصاص داده است در حوزه دانه‌های روغنی ازجمله کلزا، سویا و آفتاب‌گردان تولیدات خوبی دارد که باید بخش کشاورزی مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه