اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل سیاسی:

دعوت به اجلاس «بریکس» فرصت خوبی برای پیشبرد منافع ملی و تضعیف تحریم‌های آمریکا/ جهان به سمت تغییر موازنه قدرت و نظم نوین جهانی حرکت می‌کند

دعوت به اجلاس «بریکس» فرصت خوبی برای پیشبرد منافع ملی و تضعیف تحریم‌های آمریکا/ جهان به سمت تغییر موازنه قدرت و نظم نوین جهانی حرکت می‌کند
کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: دعوت رئیس جمهوری ایران برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران بریکس، فرصت خوبی برای پیشبرد منافع ملی و تضعیف تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ایران فراهم می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیما سعیدی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به اهمیت دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران بریکس، اظهار کرد: این موضوع نشان از جایگاه ایران در معادلات و مسائل جهانی بوده و حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه کشورهای عضو بریکس نقش مهمی در مسائل اقتصادی دنیا دارند، افزود: حضور در چنین نشست هایی می تواند زمینه ساز برای افزایش همکاری های اقتصادی شود بویژه اینکه کشورهای عضو بریکس حجم قابل توجهی از اقتصاد جهانی را در بر می گیرند.

,

وی گفت: بر اساس آمار کشورهای عضو بریکس ۲۵ درصد تولید ناخالص جهانی و ۲۰ درصد تجارت جهانی را شامل می شوند و بریکس پلاس به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان، پیام مهمی به قدرتهای اقتصادی دنیاست که زمان تغییر موازنه قدرت فرا رسیده است.

,

سعیدی اقدم تصریح کرد: از آنجایی که توزیع قدرت در نظم جدید جهانی بر مبنای ائتلاف‌ها و اتحادها است و لذا در این نظم جدید جهانی، آمریکا به حاشیه رانده می شود و هژمونی خود را نیز از دست می دهد و حضور ایران در این اجلاس ها نیز نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب و حرکت به سمت تغییر موازنه قدرت و نظم نوین جهانی است.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه پیش از این کشور های عضو بریکس مقرر کرده اند دلار و یورو کنار گذاشته شود، اظهار کرد: این موضوع یعنی پایان هژمونی آمریکا و غرب و ظهور یک اقتصاد جدید در دنیا که ایران باید از این فرصت استفاده کرده و اهداف اقتصادی را دنبال کند.

,

وی با اشاره به اینکه پنج کشور عضو بریکس از جمله کشورهای صنعتی و پرقدرت اقتصادی جهان هستند، افزود: توسعه روابط همه جانبه و راهبردی ایران با اتحاد بریکس می تواند در عرصه های مختلف بسترهای مساعدی برای پیشبرد منافع ملی و تضعیف تحریم های آمریکا و متحدانش علیه ایران را فراهم نماید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه