اخبار داغ

غار نخجیر توسط دوستداران طبیعت پاکسازی شد+عکس

غار نخجیر توسط دوستداران طبیعت پاکسازی شد+عکس
روز گذشته با حضور تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست، با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه و داخل غار نخجیر دلیجان را جمع‌آوری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ روز گذشته با حضور تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست، با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه و داخل غار نخجیر دلیجان را جمع‌آوری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این گروه ۴۵ نفره  طبیعت‌دوستان از شهرهای دلیجان و کاشان شامل: جمعیت سبز کویر کاشان، پویش مردمی راه سبز دلیجان و موسسه خیریه چالش مهربانی دلیجان با مشارکت و همکاری شرکت توسعه و عمران دلیجان شرکت بهره‌بردار غار نخجیر، سه هکتار از فضای بیرونی، تپه‌ها و فضایی سبز غار نخجیر و داخل غار را  پاکسازی کردند.

,

مرزبان با اشاره به اینکه این برنامه در راستای فرهنگ‌سازی به گردشگران و عموم مردم و نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و طبیعت انجام شد گفت: در این برنامه تعداد ۲۵ پاکت زباله جمع آوری شد که برای پاکیزگی و معرفی غار صورت گرفته است و  بازتاب و تاثیرات بسیار مثبتی داشت.

,

غار نخجیر یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای دنیا است که در شهرستان دلیجان در استان مرکزی وجود دارد، این غار به لحاظ ویژگی‌های منحصری که دارا است و با بیش از ۷۰ میلیون سال قدمت جزء عجایب خلقت الهی است. این غار در سال ۶۸ هجری شمسی شناسایی و کشف شد و در سال   ۸۱  به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه