اخبار داغ

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:

برگزاری ویژه‌برنامه «یاد یاران» در محل گلزار شهدا بین‌المللی کرمان/ شهید بهشتی از نظر علمی و معنوی در عصر ما کم‌نظیر بود

برگزاری ویژه‌برنامه «یاد یاران» در محل گلزار شهدا بین‌المللی کرمان/ شهید بهشتی از نظر علمی و معنوی در عصر ما کم‌نظیر بود
حسین انجم شعاع گفت: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه با عنوان «یاد یاران» با سخنرانی حشمت‌الله قنبری در محل گلزار شهدا بین‌المللی کرمان در تاریخ دوشنبه ششم تیرماه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حسین انجم شعاع صبح امروز در نشست خبری بزرگداشت هفتم تیرماه، سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان ملت ایران یکی از راه های رسیدن به اهداف شوم خود را ترور و به شهادت رساندن شخصیت های تراز اول، انقلابی و تاثیرگذار انقلاب اسلامی قرار دادند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: دشمنان گمان می کردند با ترور شخصیت های تاثیر گذار انقلاب اسلامی، نظام سقوط می کند؛ بنابراین دست به انجام جنایات و ترور شخصیت هایی که در حفظ و پیشرفت نظام نقش داشتند، کردند؛ غافل از آنکه با ترور این شخصیت ها، نه تنها جمهوری اسلامی سقوط نکرد بلکه بیداری ملت و هوشیاری مردم بیشتر شد.

وی بیان کرد: هدف دشمنان از بین بردن نظام بود؛ اما وجود امام راحل، آن رهبر مقتدر و الهی و مردم شجاع و همیشه در صحنه و از خود گذشته جمهوری اسلامی ایران، موجب شد آنها به اهداف خود نرسند.

این مقام مسئول افزود: هدف ملت ایران حاکم شدن اسلام و از بین بردن استعمار و ظلم بود و مردم به این دلیل انقلاب کرده بودند، ملت ایران انقلاب کردند چون تخریب شده بودند و عزت و حیثیت مردم در زمان پهلوی از بین رفته بود و برخی با حمایت آمریکا و غرب می خواستند مسیر انقلاب را منحرف و انقلاب را مصادره کنند و نگذارند انقلاب به اهداف خود برسد و بنابراین به فکر توطئه در نظام بر آمدند که یکی از این توطئه ها ترور شخصیت های تراز اول انقلاب از جمله آیت الله بهشتی بود.

انجم شعاع با بیان اینکه آیت الله شهید بهشتی، نقش بالایی در پیروزی انقلاب داشت و از نظر علمی و معنوی در عصر ما کم نظیر بود، عنوان کرد: امام راحل زمانی که شهید بهشتی به شهادت رسید، فرمودند شهادت در مقابل مظلومیت این شهید ناچیز بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار علی رغم اینکه مورد حمله گروه های مختلف قرار گرفت اما حاضر نبود از خود دفاع کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان کردند شهید بهشتی معصوم نبود ولی ما از او گناهی ندیدیم.

وی تأکید کرد: یکی از کارهای مهم شهید بهشتی در ابتدای انقلاب، بنیان گذاری قوه قضائیه بر اساس احکام دینی و اسلامی بود؛ ایشان نقش بسیار زیادی در تدوین قانون اساسی که بسیار مهم بود، داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حادثه هفتم تیرماه در کنار آیت الله شهید بهشتی، ۷۲ تن از یاران ایشان به دست منافقان کور دل به شهادت رسیدند، ابراز کرد: حوادث مختلفی در تیر ماه به وقع پیوسته است ترور نافرجام مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس از جمله این حوادث است.

انجم شعاع گفت: به این حوادث که دقت کنیم، مشاهده می کنیم آمریکایی ها مستقیم این اعمال را انجام داده اند؛ براساس منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری، ششم تا دوازدهم تیرماه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و در این عرصه همگان وظیفه داریم که این مسئله را معرفی کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سیاست آمریکا این است که ایران را مستقل و قدرتمند نبینند، ادامه داد: بعد از انقلاب، آمریکایی ها، جنایت ها و ظلم هایی به مردم ایران کردند، کودتاها، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی و فشار حداکثری را وارد کردند که هنوز این اقدامات ادامه دارد.

وی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر ماه با عنوان «یاد یاران» با سخنرانی حشمت الله قنبری در محل گلزار شهدا بین المللی کرمان در تاریخ دوشنبه ششم تیر ماه برگزار می شود.

انجم شعاع خاطر نشان کرد: برگزاری وبینار در تداوم انقلاب اسلامی توسط دانشگاه پیام نور استان، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در چند دانشگاه استان، برگزاری مراسم شهدای هفتم تیر ماه در جوار شهدای گمنام دانشگاه چمران، برگزاری مراسم مردمی شهدای هفتم تیر ماه در مسجد امام محمد باقر علیه السلام و قائم کرمان و برگزاری نمایشگاه عکس در محل گلزار شهدا بین المللی کرمان از دیگر برنامه های مد نظر است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه