اخبار داغ

یادداشت/ حجت الاسلام شیرازی

همه باید نگاهمان را عوض کنیم!

همه باید نگاهمان را عوض کنیم!
نگاهمان به خالق و مخلوق، به زندگی و سبک زندگی، به مرد و زن، به جسم و روح، به دنیا و آخرت، به ازدواج و تولید نسل، به ملک و مالک، به حیات و مرگ، به زیبایی و زشتی، به محبت و خیانت، به دوست و دشمن، به دیانت و تکلیف، به دولت و ملت، به ولایت و طاغوت باید عوض شود!
[

 حجت الاسلام شیرازیبه گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مخلوق را حلال مشکلات می دانیم و به خدا مراجعه نمی کنیم. زندگی دنیا را اصل می شمریم و در تشریفات و اسراف غرق شده ایم. مرد را برای جسم و دنیایمان می خواهیم و زن را کالایی برای رفع شهوت و کامجویی، و هر دو به این مسیر اشتباه تن داده ایم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جسم را از روح مهم تر شمرده ایم و با تمام توان برای جسم هایمان تلاش می کنیم. آخرت را فراموش کرده ایم و غرق در دنیاییم. 
,
 
,
 از فلسفه ازدواج فاصله گرفته ایم و به آینده نسل انسان فکر نمی کنیم و با غفلت؛ لذت با فرزند بودن را به یاس و تنهایی و کسالت تبدیل کرده ایم. 
,
 
,
ملکی که باید در خدمت مالک باشد، مالک را نوکر خود نموده و با کوچک ترین خسارت ملکی، اعصابمان را خورد و زندگیمان را جهنم می کنیم. 
,
 
,
 تصور می کنیم حیاتمان ابدی است و مرگی سراغمان نمی آید. همه دغدغه ما حیات دنیاست و مرگ را مضر به حال زندگی می دانیم و از حقیقت مرگ که پل عبور به زندگی ای زیباتر است، غافلیم. 
,
زشتی و زیبایی را بد معنا می کنیم. بی حجابی و فساد را زیبا می دانیم و مقاومت و ایستادگی در میدان جهاد و مبارزه و استکبارستیزی را زشت می شمریم. 
,
 
,
 محبت و خیانت را جابجا کرده ایم. فرزندانمان را تنبل بار می آوریم، کار یادشان نمی دهیم، تا ظهر می خوابند و خودمان تر و خشکشان می کنیم. به جای توجه به روحشان، به جسمشان می رسیم. دین را اولویت اولشان قرار نمی دهیم و تصورمان این است که به آنان محبت می کنیم!!   
,
 
,
جای دشمن را با دوست عوض می کنیم. امریکا را دوست می گیریم. مظلوم را دشمن می پنداریم! سگ را دوست می گیریم، فرزند را کنار می زنیم. به جای توجه به همسر و انسان ها، حیوانات نجس و موذی را یار خود گرفته ایم!!
,
 
,
شرک جای دین نشسته است و تکلیف مداری سنگین شده است. دین را درست نشناخته ایم و تکلیف و وظیفه را مهم نمی دانیم.
,
 
,
دولت و ملت را تفکیک کرده ایم. دولت را منتخب خود نمی دانیم. دولت، دولت ماست و ملت برای دولت. دولت نوکر ملت و ملت پشتیبان دولت.
,
 
,
ولایت را بر طاغوت ترجیح دهیم. طاغوت زدایی را تکلیف بدانیم. بر علیه طاغوت و امریکا فریاد بزنیم و امریکا را شیطان بزرگ بدانیم.
,
 
,
همه باید نگاهمان را عوض کنیم! نگاهمان به توحید، باید از ما موحد بسازد. باید خدا را در عمل، قادر و عالم و شاهد و ناجی بدانیم. باید خدا را حاکم و مالک بدانیم. باید خود را مخلوق محتاج به خدایی بدانیم، که بدون توجه او هیچ و پوچیم. 
,
 
,
 همه باید نگاهمان را عوض کنیم! زندگی، راه رسیدن به کمال مطلق است و باید سبک زندگی ما، ما را به این هدف برساند. 
,
 
,
 همه باید نگاهمان را عوض کنیم! مرد را درست بشناسیم. زن را درست بشناسیم. زندگی را درست بشناسیم. زندگی کردن را درست بشناسیم. اخلاق زندگی و اخلاق اجتماعی را درست بشناسیم.
,
جسم را و روح را درست بشناسیم. جایگاه روح را درست بشناسیم. اولویت را به روح و دین و فرهنگ بدهیم. آخرت را بر دنیاگرایی ترجیح دهیم. به دستورات دین و خدا توجه کرده و به آن عمل نماییم.
,
 
,
 همه باید نگاهمان را عوض کنیم! ازدواج را درست بشناسیم و بدانیم ازدواج اولین مرحله خروج از خود طبیعی فردی و توسعه پیدا کردن شخصیت انسان است. بعد از ازدواج، شخصیت اجتماعی انسان شکل می پذیرد و خود را مسئول آبروی خانواده و فرزندان می بیند و تمام ابتکار خود را به کار می گیرد و از ظرفیت خویش استفاده می کند و به بالندگی بیشتری نائل می شود. 
,
 
,
 انسان با ازدواج پخته می شود و با تولید نسل راه صعود انسان را ورق می زند و با تربیت درست دختر و پسر، خود در شکوفایی نسل ها و ساخت تمدن ها شریک می گردد.
,
 
,
همه باید نگاهمان را عوض کنیم! باید باور کنیم، دنیا در خدمت انسان است، نه انسان نوکر دنیا! دنیا را به اندازه نیاز بخواهیم و به فکر توشه اخروی باشیم و زیبایی را در تعریف الهی جستجو کنیم و گناه را و نافرمانی رب الارباب را زشت بشمریم و با محبت به خدا، راه تبعیت از خدا و تعبد را پی بگیریم و بدانیم اولیای الهی دوست مایند و شیطان و هوای نفس، بدترین دشمنان انسان و انسانیتند.
,
 
,
همه باید نگاهمان را عوض کنیم! باید دینداری و عمل به تکلیف الهی، اولویت اول ما باشد. باید عمل به واجب را اصل بدانیم و از هر منکر و بدی و زشتی و گناهی پرهیز کنیم. باید گناه را آتش بدانیم و هرگز به آتش نزدیک نشویم و هر انسانی را از نزدیکی به آتش جهنم باز داریم.
,
 
,
 همه باید نگاهمان را عوض کنیم! باید مردم سالاری دینی را یک طرح ناب و خالص دینی بدانیم و با دفاع همه جانبه از نظام اسلامی و ولایت فقیه، در مقابل هر دشمن و مستکبری بایستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
نویسنده:  حجت الاسلام شیرازی
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه