اخبار داغ

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه مطرح کرد؛

ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در ۱۶ نقطه شهر کرمانشاه/ لزوم ایجاد بازار روزها برای ساماندهی برخی مشاغل

ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در ۱۶ نقطه شهر کرمانشاه/ لزوم ایجاد بازار روزها برای ساماندهی برخی مشاغل
امیر حیدریان گفت: شهرداری کرمانشاه برای ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش 16 محل را تعریف کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حیدریان در گفتگو با مرصادنیوز، در خصوص معضل سد معبر، اظهار داشت: بحث سد معبر دغدغه همه ما در مجموعه مدیریت شهری است. بر اساس تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری اراضی، کوچه‌ها، معابر عمومی، پیاده‌‌روها، خیابان‌ها به طور کلی تمام موضوعات تحت عنوان فضای عمومی شهر تعریف می‌شود و برای استفاده عموم است.

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه افزود: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هر نوع سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب و هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری‌ها مکلف هستند از آن‌ها جلوگیری کنند.

وی گفت: یک سری واقعیت‌ها را در جامعه داریم که ریشه آنها بیکاری است و منتج به شکل گیری مشاغل نوظهور در جامعه شده است.

حیدریان تصریح کرد: یکی از این مشاغل نوظهور در سازمان مشاغل شهری فرآورده‌های کشاورزی بحث وانت‌بارهای میوه‌فروش است که قانونگذار در اینجا برای ما وظیفه‌ای تعریف نکرده است، اما شهرداری به عنوان یک شغل نوظهور از آن یاد می‌کند و برای ساماندهی آنان 16 محل را تعریف کرده است.

رئیس مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: طرح ساماندهی وانت‌بارها تابلوهای آن نصب شده و هم اکنون در 16 نقطه شهر در حال اجراست.

وی  خاطرنشان کرد: وانت بار تنها معضل شهر کرمانشاه نیست بلکه همه استان های کشور اکنون درگیر این معضل هستند که دلیل آن هم بیکاری است.

وی گفت: با احداث بازار روزها در هشت منطقه کرمانشاه تا حدودی این معضل حل می شود چرا که در بازار روزها مردم قدرت انتخاب بیشتری دارند و از طرفی قیمت هم پایین تر است دیگر مردم از وانت بارها استقبال نمی کنند.

چهار گروه گشت اجراییات شهرداری از ساعت 17 تا 20 مشغول گشت زنی هستند

حیدریان با بیان اینکه جریمه تاثیرگذار نیست، تصریح کرد: چهار گروه گشت اجراییات شهرداری از ساعت 17 تا 20 مشغول گشت زنی هستند و در صورت مشاهده تخلف فرد خاطی را جریمه می کنند اما این روش کارساز نیست.

وی با بیان اینکه با ایجاد بازار روزها  بطور مستقیم 60 تا 70 نفر شغل ایجاد می شود، گفت: قانون واگذاری به صورت مزایده است که از طریق رسانه ها فراخوان داده می شود و سپس در سامانه تعیین شده ثبت نام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, چهار گروه گشت اجراییات شهرداری از ساعت 17 تا 20 مشغول گشت زنی هستند, چهار گروه گشت اجراییات شهرداری از ساعت 17 تا 20 مشغول گشت زنی هستند,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه