اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان
قهرمانی از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم توسط اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، یک پرونده قتل عمد پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با پیگیری دادستان مرکز استان، معاون دادستان و اعضای گروه جهادی صلح و سازش و پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، به مصالحه منجر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

قهرمانی تصریح کرد: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول تا زمان ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام اصرار داشتند که حکم قصاص اجرا شود اما در نهایت با پیگیری‌های مستمر قضات عضو گروه جهادی صلح و سازش و با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را اعلام نمودند.

,

قهرمانی با اشاره به تشکیل کارگروه های شهرستانی و استانی به منظور تعیین تکلیف فوری محکومین قصاص و تلاش برای ایجاد مصالحه در این خصوص با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، تصریح کرد: اعضای این گروه ها به صورت شبانه روزی ضمن استخراج سریع پرونده‌های قصاص و تفکیک آنها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می کنند.

,

وی همچنین یکی از مهمترین اهداف تشکیل این گروه های جهادی را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌های استان برشمرد.

,

قهرمانی در پایان با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه