اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

حضور ایران در اجلاس بریکس دریچه‌ای جدید برای اقتصاد ایران باز خواهد کرد

حضور ایران در اجلاس بریکس دریچه‌ای جدید برای اقتصاد ایران باز خواهد کرد
قنادباشی گفت: عضویت در مجموعه بریکس می تواند پاسخ مناسبی به تحریم ها و فشارها و محدودیت ها باشد این یعنی یک دریچه ای برای اقتصاد ایران و برای شرایط آینده کشور باز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین از آیت‌الله رئیسی جهت حضور در اجلاس سران بریکس گفت: حضور و عضویت ایران در مجموعه بریکس هم فرصت بسیار خوبی را در اختیار ایران قرار می‌دهد و هم از طرف دیگر حضور ایران برای اعضای این محموعه فرصت و غنیمت است چرا که ایران دارای قابلیت‌های زیادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: شرایطی که امروز بر جهان حاکم است اهمیت حضور ایران در مجموعه بریکس را دوچندان کرده است چرا که در وضعیت کنونی باید کشورهای  مختلف به یکدیگر نزدیک شوند و با سیاست‌های یکسویه غرب مقابله کنند.

,

تحلیلگر مسائل بین‌الملل اظهار داشت: در واقع طی چند دهه اخیر و بعد از فروپاشی شوروی سابق، شاهد ترک‌تازی و اعمال سیاست‌های یکسویه از طرف کشورهای غربی بوده‌ایم که این رویکرد و سیاست‌های همه‌جانبه غرب حتی از سیاست‌های استعماری خطرناک‌تر است.

,

قنادباشی با بیان اینکه مجموعه بریکس در دنیا بی‌سابقه است عنوان کرد: قبل از این کشورهای غیرمتعهد ایجاد شده بودند اما مجموعه بریکس کشورهای بسیار بزرگی را شامل می‌شود که قصد دارند در برابر سیاست‌های کشورهای غربی ایستادگی کنند.

,

وی تأکید کرد: یکی از تصمیمات حیاتی و بسیار مهم مجموعه بریکس، بنای این کشورها برای کنار گذاشتن دلار است که این تصمیم نقطه عطف و فصل جدیدی در تاریخ کشورهای جهان از نظر اقتصادی و پولی خواهد بود.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: البته شرایط جهانی به گونه‌ای است که دنیای غرب رو به ضعف است و امروز آمریکایی‌ها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر نظامی بسیار ضعیف شده‌اند؛ لذا اجتماع امروز بریکس چیزی نیست که آمریکا بتواند آن را به نفع خودش تغییر دهد، به عبارت دیگر توان آمریکا بسیار کمتر از این است که بتواند با این مجموعه رقابت کند.

,

قنادباشی بیان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده است ما عضو مجموعه شانگهای شده‌ایم و با کشورهای منطقه و همسایه نیز ارتباطات بسیار نزدیک و فعال داریم و عضویت در مجموعه بریکس هم اقدام مثبت دیگری است که می‌تواند نتایج مثبت زیادی داشته باشد.

,

وی ادامه داد: عضویت در مجموعه بریکس می‌تواند پاسخ مناسبی به تحریم‌ها و فشارها و محدودیت‌های غرب باشد و این یعنی یک دریچه‌ای برای اقتصاد ایران و برای شرایط آینده کشور باز خواهد شد.

,

قنادباشی اضافه کرد: این عضویت بسیار مهم و در واقع یک عضویت کاری است نه تشریفاتی و در دنیای امروز شاید بهترین راه مقابله ما با فشارهای غرب و بهترین مسیر برای ادامه پاشخگویی به فشارهای بیگانه و برای عبور از این فشارها شاید همین مجموعه بریکس باشد که اتفاق مبارکی می‌تواند برای ایران رقم بزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه