اخبار داغ

مشاور خانواده:

زمان گفت‌وگو بین اعضای خانواده رو به کاهش است

زمان گفت‌وگو بین اعضای خانواده رو به کاهش است
فاطمه مرتضوی با بیان اینکه متوسط زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده در البرز به شدت رو به کاهش است، گفت: این آمارها بسیار خطرناک و نگران‌کننده بوده و در برخی از خانواده‌ها این میانگین به ۵ دقیقه رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مرتضوی کارشناس بهداشت و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گوشی های موبایل به بچه ها توجه می کنند و برای آنها وقت می گذارند و با هشدارهایشان مدام آنها را صدا می کنند و همیشه در دسترس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: گوش های تلفن همراه با بچه ها بزرگ می شوند، به آن ها محبت می کنند و با شادی بچه ها، شاد می شوند و با غم آنها ناراحت می شوند.
,
 
,
مرتضوی افزود: اگر کسی دائما برای شما وقت بگذارد و تلاش کند و شما را سرگرم کند و بخنداند، به مرور زمان به او علاقمند می شوید.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: فرزندان نیاز به محبت والدین دارند، افرادی که برای آنها وقت بگذارند و سرگرم شان کنند و از همه مهم تر به آنها توجه کنند.
,
 
,
وی گفت: دنیای رسانه و ابزارهای نوین تکنولوژی بین والدین و فرزندان فاصله انداخته و در حال تبدیل شدن به آسیب و بحران در کشور هستند.
,
 
,
مرتضوی ادامه داد: فرزندان احتیاج دارند که توسط والدین مورد محبت قرار گیرند و ده ها گوشی تلفن همراه هیچ گاه نمی تواند نیاز آنها را برآورده کند بلکه گوشی فقط نیاز آنها را پشت ابزارهایش پنهان می کند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: اگر در دنیای کودکان و نوجوانان ریز شوید می توانید این خلاء را احساس کنید و باید برای این مهم تدبیر اساسی اندیشیده شود تا در آینده دچار آسیب های آن نشویم.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: باید به فصل اوقات فراغت بیشتر از سایر فصول توجه شود و والدین حتما ساعاتی از شبانه روز را به فرزندان و گفتگو با آنها اختصاص دهند.
,
 
,
مرتضوی با بیان اینکه متوسط زمان گفتگوی اعضای خانواده در البرز به شدت رو به کاهش است، گفت: این آمارها بسیار خطرناک و نگران کننده است و در برخی از خانواده ها این میانگین به ۵ دقیقه رسیده است.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: مراکز مشاوره در البرز نیز این آمارها را تایید می کنند و چون صحبت های فرزندان در خانواده شنیده نمی شود، ناخودآگاه به گمراهی کشیده می شوند و ما این بی توجهی را در آمارهای مراکز مشاوره و پلیس اجتماعی در البرز می بینیم.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید خانواده ها را متوجه اشتباه عملکردشان در تربیت و ارتباط با فرزند کنیم، شاید خانواده ای از خواب غفلت بیدار شده و بتوانیم فرزندی را از مسیر گمراهی نجات دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه