اخبار داغ

رئیس دادگستری رشتخوار خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری رشتخوار

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری رشتخوار
حسن نژاد گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری های خوب انجام شده در شهرستان، خوشبختانه در موضوع پرونده های ورودی نسبت به سال گذشته ما کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها را به دادگستری رشتخوار شاهد بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین حسن نژاد ریاست دادگستری رشتخوار با گرامیداشت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری های خوب انجام شده در شهرستان، خوشبختانه در موضوع پرونده های ورودی نسبت به سال گذشته ما کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها را به دادگستری رشتخوار شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه افزود: کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ،کاهش پرونده های موجود در شعب، عدم وجود امار منفی ،استفاده از فناوری های روز و غیره منجر به کسب رتبه عالی دادگستری رشتخوار در استان گردیده است.

,

حسن نژاد ضمن تقدیر از کارکنان قضایی و اداری شاغل در دادگستری ،شورای حل اختلاف وضابطان شهرستان، بیان داشت: که با استفاده از فناوری الکترونیکی در طی یکسال اخیر حدود۳۲ هزار ابلاغ الکترونیک از طریق سامانه ثنا صادر و از حیث دادرسی الکترونیکی شعبه اول دادگستری شهرستان رتبه سوم در بین کلیه شعب دادگستری استان را در خردادماه کسب کرد.

,

وی با بیان این مطلب که از لحاظ عملکرد نیز دادگستری شهرستان در بین ۳۶حوزه قضایی استان رتبه ۴را کسب نموده است افزود:،کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ،کاهش پرونده های موجود در شعب، عدم وجود امار منفی ،استفاده از فناوری های روز و غیره منجر به کسب رتبه عالی در استان گردیده است.

,

رئیس دادگستری رشتخوار در ادامه با عنوان آمار بالای پرونده های طلاق در شهرستان، علت اصلی آن را کودک همسری اعلام و اظهار داشت: قانونگذار در مواد۱۰۴۱قانون مدنی و ۵۰قانون حمایت خانواده برای مردی که با دختر زیر ۱۳سال بدون اجازه دادگاه ازدواج نماید مجازات ۲تا۵سال حبس را در نظر گرفته است که این مجازات شامل سرپرست و ولی قانونی دختر و عاقد نیز می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه