اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان:

فعالیت در بریکس سبب ایجاد اقتصاد پایدار است

فعالیت در بریکس سبب ایجاد اقتصاد پایدار است
علیرضا شکیبایی گفت: پیشنهاد پیوستن ایران به انجمن بریکس یک فرصت مغتنم است که می تواند سبب گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با چین و استفاده حداکثری از سرمایه ها جهانی برای ایجاد اقتصاد پایداردر ایران بوده و می تواند به رشد اقتصادی بسیار پیش برنده و کمک کننده، خدمت شایانی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا شکیبایی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت‌وگو با راه آرمان در رابطه با بریکس عنوان کرد: چین بزرگترین اقتصاد دنیا را بعد از آمریکا دارد و دومین اقتصاد دنیا و پر جمعیت ترین کشور جهان محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: تجارت چین با کشورهای خارجی بیش از 3 هزار میلیارد دلار در سال است این تجارت و روابط اقتصادی با اکثر کشورهای دنیا رو به افزایش است ضمن اینکه راهبرد اصلی چین با تمام کشورهای دنیا اقتصادی است و مسائل سیاسی نقش کمتری در روابط این کشور دارد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان تاکید کرد: اقتصاد و تجارت در چین با سیاست گره نخورده بنابر این بهترین فرصت برای ایران با توجه به چالش هایی که ایران با کشورهای تجار غربی و آمریکایی دارد، می تواند باشد.
 
شکیبایی عنوان کرد: در یک دهه گذشته چین و ایران به عنوان شرکای اصلی تجارت با هم تعامل می کنند و چین یکی از 5 کشور اصلی  تجارت با ایران هم در بخش صادرات و هم در بخش واردات است.

وی تاکید کرد: موضع چین در مسائل بین المللی همیشه حامی و در کنار ایران بوده است به ویژه در بحث انرژی هسته ایی و برجام  که کمک کار ایران بوده و ازسویی  به انرژی ایران نیز نیازمند است، زیرا این کشور روبه رشد است و همیشه تقاضای انرژی وی به صورت پیوسته در حال افزایش است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد: در ایران هم یک سری راهبرد های کلان بین المللی وجود دارد که بر مبنای آن توسعه روابط با شرق در اولویت قرار گرفته است بنابراین چین  می تواند در تحقق این راهبرد یک فرصت باشد، ظرفیت های سرمایه گذاری و تجارت در چین بسیار بالاست و ایران کمتر از این ظرفیت سود برده  و یا ظرفیت حداقلی خود را برای استفاده به کار گرفته است.
 
شکیبایی اذعان کرد: از سهم تجارت 3 هزار میلیاردی چین کمتر از 10 میلیارد دلار سهم ایران است واین امر نشان می دهد که جای روبه رشدی است و با دید مثبت تری باید به تجارت با چین نگاه کرد و از سویی چین عضو پیمان شانگهای بوده و در کنار روسیه قرار گرفته که ظرفیت بسیار بزرگی  است و در اقتصاد نوظهور دنیا نیز عضو انجمن بریگس شده است.

 
وی تاکید کرد: به صورت ترجیحی چین می تواند کمک اقتصادی خوبی برای ایران باشد و از سویی انجمن بریکس که شامل کشورهای نوظهور اقتصادی به همراه چین و روسیه  وجود دارد که این پیمان تجاری و اقتصادی را تشکیل داده ودر کنار هم قرار دارند و ایران می توان از این تجارت ترجیحی به نفع اقتصاد ایران برای رشد تجارت و سرمایه گذاری استفاده کند.

 
عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع پیشنهاد پیوستن ایران به انجمن بریکس یک فرصت مغتنم است که می تواند سبب گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با چین و استفاده حداکثری  از سرمایه ها جهانی برای ایجاد اقتصاد پایداردر ایران بوده و می تواند به رشد اقتصادی  بسیار پیش برنده و کمک کننده، خدمت شایانی کند.
 
انتهای پیام /

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه