اخبار داغ

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی یزد مطرح کرد؛

دومینوی اشتباهات در فرایند انتخاب همسر/ نقش موثر مشاوره قبل از ازدواج در کاهش آمار طلاق

دومینوی اشتباهات در فرایند انتخاب همسر/ نقش موثر مشاوره قبل از ازدواج در کاهش آمار طلاق
دهقانی زاده، کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزد، با تاکید بر اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، گقت: بزرگترین مشکل افراد مطلقه در فرآیند انتخاب همسر بوده و عجله، عدم مشاوره پیش از ازدواج و ... از جمله عوامل زنجیره‌وار در رسیدن به مرحله طلاق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی دهقانی زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج و نقش موثر آن در داشتن یک زندگی موفق عنوان کرد: در مبحث ازدواج، بحث انتخاب در میان است و باید در نظر داشت که انتخاب سنجیده و مناسب قبل از ازدواج بر کاهش آمار طلاق و افزایش رضایت زناشویی تاثیر بسزایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: با توجه به پژوهش های انجام شده، بزرگترین مشکل افراد مطلقه در فرآیند انتخاب همسر بوده و عجله، عدم مشاوره پیش از ازدواج، عدم شناخت علائم هشدار دهنده و ورود سریع به فاز تصمیم گیری از جمله عوامل زنجیره وار در رسیدن به مرحله طلاق است.

,

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه مشاور به عنوان یک فرد بی طرف در فرآیند انتخاب همسر نقش مهمی دارد، اظهار کرد: مشاوران فعال در این حوزه، تصمیم گیرنده نیستند و این افراد بینش و آگاهی را به شخص مراجعه کننده می دهند تا مراجعان در امر تصمیم گیری به یک بصیرت و دانایی برسند و بتوانند با چشم باز و به دور از هرگونه مسائل تعجیل دهنده، انتخاب مناسبی داشته باشند.

,

دهقانی زاده تصریح کرد: در فرآیند مشاوره پیش از ازدواج و انتخاب همسر، مشاور نقش چراغ را ایفا می‌کند و بهترین مسیر برای کسب آگاهی و رسیدن به شناخت مناسب را برای مراجع روشن می‌کند.

,

وی با تاکید بر اهمیت مهارت انتخاب گقت: ازدواج با انتخاب رابطه مستقیم دارد و این نکته قابل توجه است که انتخاب یک مهارت است و در این زمینه نیاز به کسب دانش و آگاهی است که متاسفانه در این امر، افراد کمتر آموزش دیده و نسبت به خودشناسی و علائم هشدار دهنده در مسیر زندگی آگاهی لازم را ندارند.

,

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزد با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج فاکتورهای پر خطر در امر ازدواج را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، عنوان کرد: مشاوره پیش از ازدواج با آگاهی دادن نسبت به فاکتورهای پرخطر در مسیر انتنخاب همسر و همچنین شناخت مشکلات مهم فردی مانند سابقه های پرخاشگری و خشونت این امکان را فراهم می‌کند که زوجین به شناخت بهتری در ابتدا نسبت به خود و در نهایت نسبت به یکدیگر برسند تا بتوانند بهترین تصمیم را در امر مهم ازدواج داشته باشند.

,

دهقانی زاده با تاکید بر نقش موثر مشاوره های پیش از ازدواج در کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج موفق، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در راستای آگاه سازی خانواده ها و زوج ها در این استان اقداماتی انجام شده است اما هنوز جای کار بسیار دارد.

,

وی افزود: در این زمینه در استان یزد نسبت به گذشته، فرهنگ‌سازی بیشتری شده و آمار مراجعه کنندگان به این مراکز افزایش یافته، اما با توجه به اهمیت موضوع از خانواده ها تقاضا داریم نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و مراجعه به این مراکز را از ضروریات امر ازدواج و شناخت همسر بدانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه