اخبار داغ

سفیر اسبق ایران در مکزیک:

سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس بیانگر جایگاه برجسته ایران در مناسبات جهانی است

سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس بیانگر جایگاه برجسته ایران در مناسبات جهانی است
قدیری‌ابیانه گفت: شرکت رئیس‌جمهور ایران در اجلاس بریکس، بدون تردید یک حرکت مثبت هم برای ما و هم برای کشورهای عضو بریکس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین از آیت‌الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس سران بریکس گفت: شرکت رئیس‌جمهور ایران در  اجلاس بریکس که با دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین صورت گرفت، بدون تردید یک حرکت مثبت هم برای ما و هم برای کشورهای عضو بریکس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: هرچند ایران عضو بریکس نیست اما از اهمیت فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی برخودار است و دارای نقش مهمی در مناسبات بین‌المللی است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: در حقیقت می توان گفت حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس سران بریکس حتی به نوعی اعتباربخشی به این سازمان هم محسوب می‌شود.

,

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: ایران با هر یک از اعضای مجموعه بریکس روابط دارد و این روابط مدام در حال گسترش است اما ارتباطات تا کنون در چارچوب مجموعه بریکس نبوده و در صورتی که ما به عصویب این سازمان در بیاییم هم برای خودمان خوب است و پیامدهی مثبتی به دنبال دارد و و هم اینکه این مجموعه تقویت می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه