اخبار داغ

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛

اجرای ۱۷۰ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور/ سیستان‌وبلوچستان دومین استان در اجرای طرح جهادی فیبر نوری

اجرای ۱۷۰ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور/ سیستان‌وبلوچستان دومین استان در اجرای طرح جهادی فیبر نوری
عملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران "نجما" در سیستان‌وبلوچستان با هزار و ۶۰۰ کیلیومتر فیبر نوری بعنوان دومین استان کشور آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در که در تلار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، با  اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دومین استان در اجرای طرح جهادی فیبر نوری در کشور است گفت: استان قزوین بعنوان اولین استان این طرح اجرا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی گفت: قدم های بسیار بزرگی برای آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در استان توسط شرکت مخابرات ایران انجام شده است که این پروژه، علاوه بر ایجاد خیر و برکت برای استان، می تواند الگویی برای فعالیت های جهادی دانش بنیان در سراسر کشور باشد.

وی با اشاره به آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری درسیستان وبلوچستان،افزود: کار صورت گرفته در این استان نیز از یک تفکر جهادی برگرفته شده که امیدواریم با بسط و توسعه آن به سایر استان ها، بتوانیم در اعتلا و آبادانی کشور سهیم و کوشا باشیم.

سلطانی تصریح کرد: زیرساخت های ثابت در دنیا سال هاست که به سمت فیبر نوری رفته که در کشور ما در ۱۰ سال گذشته شروع شده و در حال حاضر ۱۷۰ هزار کیلیومتر فیبرشرکت مخابرات در کل کشور اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، بیان کرد: در این مسیر اراده ملی تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزه ارتباطات می تواند در تحقق فیبر نوری جهادی مخابرات بسیار موثر باشد.

این مقام مسئول افزود: با توسعه زیرساخت‌های فناوری و با مدیریت زمان و مکان و روی‌آوردن به مشاغل جدید، تحول جدی‌تری را در موضوعات دیجیتالی و اقتصادی شاهد هستیم.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی جهادی توسعه فیبر نوری در قالب نجما، در استان در هزار و ۶۰۰ کیلومترفیبر نوری با هزینه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در طول سه سال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: افزایش سرعت اینترنت، افزایش پوشش مخابراتی، رفع نقایص و ایرادات احتمالی در حوزه مخابرات در ابعاد تلفن های سیار، ثابت از جمله مزایای این طرح است که کمک می کند تا بتوانیم استان را بعنوان زیربنای توسعه و آبادانی از مزایای ارتباطات و مخابرات فیبر نوری بهره مند کنیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: این طرح که در ابتدا برای اجرا در سه شهرستان زاهدان، زابل و ایرانشهر هدف گذاری شده بود امروز تصمیم بر این شد تا در سه شهرستان کنارک و خاش و سراوان هم اجرا شود.

وی بیان کرد: این استان وسعت زیادی به اندازه ۹ استان دارد لذا توسعه شبکه مخابرات در این منطقه نیازی ضروری است.استاندار با بیان اینکه یکی از ظرفیت های استان مرز است که برای توسعه این مناطق پوشش مخابرات امری ضروری تلقی می شود افزود: ارتباطات پایدار در مرز، گشترش و تقویت زیر ساخت های ارتباطی در بخش های امدا و نجات، امنیتی و انتظامی را از اولویت های مهم این طرح در استان عنوان کرد.

مدرس خیابانی، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و مراکز آموزشی را از دیگر اولویت های این طرح در سیستان و بلوچستان برشمرد.وی با توجه به اینکه در اربعین امسال مرز ریمدان برای زائران خارجی نیز بازگشایی خواهد شد افزود: جهت اجرایی خدمات ارتباطی و الکترونیکی به زائران اربعین نیاز است تا توسعه و تقویت زیر ساخت های ارتباطی در این مرز مورد توجه شرکت مخابرات قرار گیرد.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از این هدفگذاری بر ایجاد اشتغال های مبتنی بر الکترونیک و آی تی است که می تواند اشتغال های خانگی، روستایی و خرد را بدنبال داشته و از مزایای این طرح استفاده کرد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران "نجما" بین استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت مخابرات ایران امضاء شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه