اخبار داغ

وزیر اقتصاد خبر داد؛

پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد وام به بازنشستگان کشوری

پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد وام به بازنشستگان کشوری
وزیر امور اقتصادی و دارایی از توافق این وزارتخانه با بانک صادرات برای پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان مجموع وام قرض الحسنه و وام مرابحه به بازنشستگان صندوق کشوری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی که در حاشیه جلسه هم اندیشی مدیران ستاد و صف بانک صادرات در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، طی سخنانی تأکید کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت در حوزه بانکی این است که بتوان دسترسی مردم عادی به تسهیلات خرد را از طریق اعتبارسنجی و بدون نیاز به معرفی ضامن و گذاشتن وثیقه، در شبکه بانکی افزایش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی از طرف شبکه بانکی کشور در این ارتباط شروع شده که البته به هیچ وجه مطلوب و ایده آل نیست و همچنان اقدامات نظارتی در زمینه پیشبرد بهتر و دسترسی سریع‌تر و ایجاد رضایتمندی گسترده‌تر مردم ادامه دارد.

,

خاندوزی در پاسخ به سؤالی در خصوص تخلف‌های مدیران برخی شعب از دستورات صادره مبنی بر تسهیل دسترسی مردم به وام‌های خرد بدون طلب ضامن، اظهار داشت: خود دوستان شبکه بانکی، یعنی اعضای هیئت مدیره بانک‌ها ابلاغیه‌ای را در این ارتباط صادر کردند و برخوردهایی صورت گرفته است و همچنان هم اگر تخلفی در این زمینه وجود داشته باشد، از طرف خود مدیران عامل بانک‌ها این جدیت وجود دارد که بدون اغماض و چشم‌پوشی به فعالیت‌های نظارتی خود ادامه دهند.

,

وزیر اقتصاد ادامه داد: در جلسه امروز با اعضای هیئت مدیره، هیئت عامل و مدیران استانی بانک صادرات، نکاتی در رابطه با برنامه ۱۴۰۱ این بانک در راستای اولویت‌های دولت مطرح و در مورد جهت گیری هایی که لازم است در اصلاح تدابیر اقتصادی، شاخص‌های عملکردی بانک و برنامه‌های مدیریتی پیگیری شود، گفتگوی خوب و سازنده‌ای صورت گرفت.

,

خاندوزی اعلام کرد: هیئت مدیره بانک صادرات موافقت کردند با توجه به نیاز بازنشستگان کشور و به ویژه بازنشستگان صندوق کشوری که خدمت گیرندگان بزرگ بانک صادرات هم محسوب می‌شوند، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به آنها بدون دریافت هیچ‌گونه ضامنی اختصاص دهد.

,

وی افزود: همچنین مبلغ ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومن وام "مرابحه" ۶ درصد نیز برای بازنشستگان صندوق کشوری از طرف این بانک تخصیص پیدا خواهد کرد که آن هم بدون دریافت هیچ ضامنی خواهد بود و جزئیات و ترتیبات آن را خود مدیران بانک اطلاع رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه