اخبار داغ

تابستان و زنگ فراغت؛

عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت موجب انحراف می‌شود/ تفریح و سرگرمى نقش مؤثری در افزایش بهره وری، کارآیی، بهداشت روانی دارد

عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت موجب انحراف می‌شود/ تفریح و سرگرمى نقش مؤثری در افزایش بهره وری، کارآیی، بهداشت روانی دارد
اوقات فراغت، مناسب ترین موقعیت برای اندیشه و تفکر خلاق و تبلور رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، اوقات فراغت، مناسب ترین و مطلوب ترین موقعیت برای اندیشه و تفکر خلاق و تبلور رفتارهای مطلوب و خوشایند فردی و اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

 بدون تردید، هدایت فکری و حمایت مستمر و موثر کودکان، نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت، به ویژه در تعطیلات نسبتا طولانی تابستان، نه تنها آسیب پذیری اجتماعی و کج روی های اخلاقی آنان را در هر شرایطی به حداقل می رساند، بلکه آنها  را در برابر برخی آسیب ها و تهاجمات فرهنگی مصون می کند.

,

, ,

تفریح و سرگرمى نقش مهمى در پرورش قواى جسمانی، فکری و رفتارى افراد دارد

, تفریح و سرگرمى نقش مهمى در پرورش قواى جسمانی، فکری و رفتارى افراد دارد, تفریح و سرگرمى نقش مهمى در پرورش قواى جسمانی، فکری و رفتارى افراد دارد,

رویا فرامرزی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: فراغت در لغت به معنای آسودگی است و معمولاً در مقابل کار، انجام امور روزمره و اشتغالاتى که موجب خستگى مى‌شود به کار مى‌رود.

,

این  کارشناس ارشد روانشناسی افزود: در زمان فراغت معمولاً افراد به علایق و سرگرمى‌هاى خود مى‌پردازند و این امر موجب تقویت بهداشت روانى آنها مى‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: چگونگى گذراندن اوقات فراغت تا حدود زیادى مى‌تواند نشانگر ویژگى‌هاى فکرى فرد و نیز ویژگى‌هاى فرهنگى جامعه‌اى باشد که فرد در آن زندگى کند.

,

, ,

فرامرزی گفت: اوقاتى که افراد در آن به فعالیت‌‌هاى منظم و برنامه‌ریزى شده (مثل مدرسه رفتن، درس خواندن و کار کردن) که انتظارات ویژه‌اى را برآورده مى‌سازند مى‌پردازند جزء اوقات فراغت محسوب نمى‌شود.

,

وی گفت: انسان تمایل دارد در اوقاتى که از کار اجبارى و وظیفه‌اى فارغ مى‌شود به نوعى به تفریح و یا سرگرمى بپردازد که این تمایل جزء نیازهاى انسان محسوب مى‌شود چگونگى گذارندن اوقات فراغت در هر جامعه به عوامل متعددى بستگى دارد که باید به فرهنگ، امکانات مالى فردى و اجتماعى به‌عنوان دو عامل مهم اشاره کرد.

,

, ,

عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت موجب انحراف می شود

, عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت موجب انحراف می شود, عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت موجب انحراف می شود,

این دانش آموخته روانشناسی افزود: تفریح و سرگرمى نقش مهمى در پرورش قواى جسمانی، فکری، اخلاقى و رفتارى افراد دارد و چنانچه از این اوقات به‌خوبى و به طرز صحیح استفاده شود در پیشگیرى از انحرافات و کجروى‌ها مى‌‌تواند به‌نحو چشم‌گیرى مؤثر باشد.

,

وی تصریح کرد: برخی از نوجوانان و جوانان گمان می کنند، اوقات فراغت فرصتی برای لذت جویی و خوشگذرانی است که چنین طرز تفکری خود می تواند به عاملی برای انحراف مبدل شود.

,

فرامرزی یادآوری کرد: والدین نباید تنها به فکر پر کردن وقت فرزند در سه ماهه تابستان باشند بلکه غنی‌سازی اوقات فراغت مهمتر است.

,

, ,

578 پایگاه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان کرمانشاهی

, 578 پایگاه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان کرمانشاهی, 578 پایگاه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان کرمانشاهی,

سیامک شیرمحمدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: اداره کل آموزش پرورش استان کرمانشاه مجری طرح اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلات تابستانی است.

,

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش پرورش استان کرمانشاه افزود: تعداد پایگاه های اوقات فراغت 578 مورد است که شامل کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه های دانش آموزی، دارالقرآن ها، کانون مدرسه ها، سالن های ورزشی و مدارس دارای ظرفیت هستند.

,

 پیش‌بینی جذب 90 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی

,  پیش‌بینی جذب 90 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی,  پیش‌بینی جذب 90 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی,

وی با بیان اینکه 90 هزار نفر دانش آموز شاخص استان داریم، افزود: در سال گذشته بیش از 67 هزار دانش آموز در پایگاه های اوقات فراغت شرکت کرده اند.

,

, ,

شیرمحمدی تصریح کرد: ثبت نام در این پایگاه ها معمولا از نیمه دوم خردادماه شروع شده و تا اول تیرماه ادامه دارد.

,

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شروع کلاسها از اول تیرماه است، افزود: این کلاسها در حوزه های مختلف هنری، مهارتی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی برگزار می شود و تا 15 شهریور نیز ادامه دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: این مراکز وابسته به آموزش پرورش هستند و هزینه کلاسها برای تامین مربی دریافت می شود که تقریباً نصف کلاسهای آزاد سایر آموزشگاههاست و از طرفی مربیان مورد تایید این اداره کل هستند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه همه ساله در آستانه فصل تابستان، آموزش و پرورش با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزان و در راستای استمرار فرآیندهای تربیتی اقدام به برگزاری فعالیت های تابستانی می کند تصریح کرد: شعار پایگاه های اوقات فراغت "هر دانش آموز  و یادگیری یک مهارت" است.

,

, ,

به گزارش مرصادنیوز، اوقات فراغت به عنوان یکی از شاخصهای رفاه اجتماعی مطرح است که استفاده درست و مناسب از آن در افزایش بهره وری، کارآیی، بهداشت روانی بسیار مؤثر است.

, مرصادنیوز،,

اوقات فراغت، اگر چه وقت و زمان اندکی هم باشد، شرایطی را فراهم می آورد که در خلوت و تنهایی خود، به دور از هرگونه اشتغال ذهنی و تکالیف معین، آزادانه و آگاهانه و با میل و اشتیاق، نگاهی دوباره به خود و رفتارهایمان داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه