اخبار داغ

زیرساخت فروش هوشمند نان در گلستان فراهم شد؛

صفر تا ۱۰۰ نحوه نظارت هوشمند شبکه آرد و نان در گلستان/ کار قاچاقچیان آرد سخت شد

صفر تا ۱۰۰ نحوه نظارت هوشمند شبکه آرد و نان در گلستان/ کار قاچاقچیان آرد سخت شد
با ابتکارمسئولان استان گلستان عرضه آرد از کارخانه تا واحد خبازی تحت نظارت هوشمند قرار گرفته و پس از آن نیز با فروش کارتی نان مسئولان انتظار دارند میزان تخلف خارج از شبکه آرد به صفر برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ خبر دستگیری شبکه اخلالگر در توزیع آرد یارانه ای دولت در روزهای گذشته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرد، بنا به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان در حال حاضر نمی توانیم به جزئیات بیشتر این پرونده اشاره کرد ولی هشت نفر در این رابطه دستگیر شدند و این دستگیری ها ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

آسیابی می گوید: این متهمان آردهای یارانه ای نانوایی ها را در بازار آزاد و به قیمت بسیار هنگفت به فروش می رساندند.

,

همچنین سید محمد دهنوی با اشاره به جزئیات بیشتر از این پرونده گفت: این متهمان ۵۶ هزار کیسه آرد خارج از شبکه عرضه به فروش رساندند و به گفته معاون اقتصادی استاندار گلستان با متلاشی شدن این شبکه مقداری از شلوغی نانوایی هایی سطح استان گلستان کاهش یافته است.

,

اما برای اینکه چنین اتفاقی دوباره رقم نخورد و میزان تخلفات عرضه خارج از شبکه از کارخانه تا نانوایی به صفر برسد، به گفته محمدرضا افشار، سرپرست غله و خدمات بازرگانی گلستان ۸۴ دستگاه خودرو حمل آرد در استان به جی.پی.اس مجهز شدند و نحوه انتقال آرد از کارخانه تا واحد خبازی رصد می شود.

,

افشار می گوید: زمانی که بنا است آرد به واحد خبازی ارسال شود کد رهگیری به واحد خبازی ارسال می شود و راننده موظف است که هنگام تخلیه بار نیز از انبار واحد خبازی عکسی تهیه کند و بیان کند چه میزان آرد در آن وجود دارد و پس از تخلیه بار نیز عکس دیگری تهیه می کند و به کارشناسان ما ارسال می شود.

,

وی بیان کرد: به محض عکس ارسال شد واحد خبازی نیز موظف است کد رهگیری را تایید کرد و از این طریق مطمئن می شویم از کارخانه تا واحد خبازی آراد طی شده است و با این طرح هوشمند امید داریم که عرضه خارج از شبکه را به حداقل برسانیم و تمام دستگاه نظارتی استان نیز می توانند بر روند انتقال آرد نظارت داشته باشند.

,

همچنین پس از رسیدن آرد به واحد خبازی نیز با اجرای طرح هوشمند فروش نان مسئولان در تلاش هستند مانع از خروج خارج از شبکه آرد شوند.

,

گرچه بنا به گفته معاون اقتصادی استاندار گلستان تاکنون یک سوم از واحدهای خبازی سطح استان نزدیک به ۸۵۰ واحد خبازی تخلفاتی از جمله عرضه خارج از شبکه داشتند.

,

تشدید نظارت های تعزیرات برواحدهای خبازی

, تشدید نظارت های تعزیرات برواحدهای خبازی,

همچنین در این راستا تقی حسام می گوید: مجازات تخلف واحدهای خبازی پنج برابر شده است و نظارت های خود را تشدید کردیم و در این راستا ۱۰۲ واحد خبازی در سطح استان نصب بنر و یا پلمپ شده است.

,

بنا به گفته سرپرست غله استان گلستان تاکنون یک هزار و ۸۳۶ دستگاه کارتخوان برای فروش هوشمند نان در واحدهای خبازی نصب شده است که از این تعداد ۸۸۷ دستگاه شهری و ۵۴۴ دستگاه نیز واحد هایی روستایی راه اندازی کردند.

,

تقریبا بیش از ۹۰ درصد واحدهای خبازی سطح استان به کارتخوان برای عرضه هوشمند نان مجهز شدند و دو شهرستان کلاله و آق قلا این میزان کمتر است و بنا شده تا چند روز آینده نیز تمامی واحدهای خبازی این شهرستان ها نیز مجهز به کارتخوان برای فروش هوشمند نان شود.

,

با این ابتکار میزان فروش نان در واحدهای خبازی مشخص می شود و مسئولان می توانند تخلفاتی مثل تعطیلی خودسرانه، کاهش میزان فروش و عرضه خارج از شبکه را در واحد خبازی از این طریق مدیریت کنند.

,

مشوق فروش عرضه هوشمند نان برای واحدهای خبازی

, مشوق فروش عرضه هوشمند نان برای واحدهای خبازی,

همچنین بنا به گفته افشار دولت برای واحدهای خبازی که از آرد نوع دو استفاده می کنند ۱۵ درصد میزان فروش و برای واحدهای خبازی که از آرد نوع یک استفاده می کنند ۱۰ درصد میزان فروش نان مشوق در نظر گرفته است.

,

از سویی دیگر مسئولان استان گلستان مصوب کردند که عرضه آرد از کارخانه به واحدهای خبازی به صورت شهرستانی انجام شود و نظارت مستقیم آن برعهده فرمانداری باشد.

,

فروش آرد یارانه ای به واحدهای خبازی در ماه در چند مرحله انجام می شود تا از این طریق نیز سطح تخلفات خارج از شبکه کاهش یابد ولی واحدهای خبازی پیش از آنکه آردشان به پایان برسد تقریبا در مدت ۷۲ ساعت قبل برای خرید آرد سفارش می دهند می گویند که توزیع سهمیه در چند مرحله در ماه ممکن است برای آنها مشکلاتی پیش بیاورد.

,

آنچه مسلم است با این نظارت و افزایش تشدید مجازات متخلفات امید است که همانطور که اداره کل غله استان پیش بینی کرده میزان تخلفات نزدیک به صفر شود.

,

مردم استان گلستان از شلوغی نانوایی ها و تعطیلی خودسرانه برخی از واحدهای خبازی در ماه های گذشته در رنج بودند و انتظار دارند که با نظارت های بیشتر این مشکلات برطرف شود.

,

افزایش سهمیه آرد برخی واحدهای خبازی

, افزایش سهمیه آرد برخی واحدهای خبازی,

همچنین بنا است میزان آرد سهمیه ای برخی از واحدهای خبازی نیز افزایش یابد و پیش بینی می شود که از این طریق کمبودی در میزان آرد در سطح استان وجود نداشته باشد.

,

با این اقدامات مسئولان معتقد هستند که گلستان زیرساخت های دولت برای فروش هوشمند نان را تکمیل کرده است.

,

همچنین در اقدامی دیگر مسئولان استان گلستان مانع خارج شدن گندم از استان گلستان در فصل برداشت شدند تا از این طریق قوت مردم به خاطر سودهای بیشتر دلالان آسیب نبیند.

,

با انسجام بخشی و اقدامات موثر قرارگاه ۱۷ ربیع، تاکنون ۷۰۰ هزار تن گندم در سطح استان گلستان جمع آوری شده و این نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۲۵۰ هزار تنی را همراه داشته است.

,

با تدابیر قرارگاه ۱۷ ربیع، نظارت بر ۲۶ کارخانه آرد استان گلستان بصورت حضوری و میدانی توسط ۲۶ نفر از همیاران بسیج که کارت کمیسیون بازرسی را از سازمان صمت استان گلستان دریافت کرده اند؛ بر عهده گرفتیم.

,

با همکاری قرارگاه ۱۷ ربیع در حوزه جمع آوری گندم، با کشاورزان دارای پنج هکتار به بالا رایزنی های لازم انجام شده و با شناسایی دلالان و نصب دوربین های مدار بسته در انبارها انجام شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه