اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی میزبان سفر دوم رئیس جمهور خواهد بود

خراسان جنوبی میزبان سفر دوم رئیس جمهور خواهد بود
قناعت گفت: خراسان جنوبی میزبان سفر دوم رئیس جمهور خواهد بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت امروز در دیدار آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: بنا به اخبار نهاد ریاست جمهوری، دور دوم سفرهای آیت الله رئیسی در همین تابستان، تیر یا مرداد آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سعی ما بر این است که خراسان جنوبی، استان اول یا دومی باشد که این دور سفرها را میزبانی می کند، چرا که تجربه ثابت کرده هر استانی که زودتر میزبان سفرها باشد، زودتر هم از اعتبارات مصوبات برخوردار می شود.

,

به گفته وی؛ تزریق سریع تر اعتبارات، تحقق مصوبات را سرعت می بخشد.

,

استاندار خراسان جنوبی با عنایت به این که دور اول سفرها که در شهریور سال ۱۴۰۰ رقم خورد، مصوبات خوبی برای استان به همراه داشت، متذکر شد: در این سفر ۱۰۰ نوع مصوبه داشتیم که ۳۸ مورد آن اجرایی شده و جز ۳-۴ مورد از مصوبات که در مسیر کار با موانعی مواجه گشته، مابقی تا پایان سال به نتیجه می رسد.

,

قناعت با عنایت به سقف زمانی تعیین شده برای اجرای مصوبات، اظهار داشت: سعی ما بر این است که کلیه مصوبات تا قبل از بازه زمانی سه ساله تعیین شده به اتمام برسند.

,

وی با ذکر این نکته که سفر دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری مصوبات و بررسی میزان پیشرفت آنها رقم خورد، گفت: در این سفر با عنایت به این که نیازهای استان به طور کامل در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ نشده بود، پیوست یک متمم به مصوبات را پیشنهاد دادیم.

,

به گفته وی؛ رقم پیشنهادی ما به آقای مرتضوی بین هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان بود که خوشبختانه توانستیم با پیگیری هایی که صورت گرفت، مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار میلیارد تومان اول اعتبارات سفر اضافه شد.

,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مبلغ اعتبار مصوبات سفر با لحاظ این متمم به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده، خاطرنشان کرد: حدود هزار میلیارد تومان، معادل یک ششم اعتبارات تاکنون اختصاص افته و به استان تزریق شده است.

,

قناعت ادامه داد: موضوعات مصوبات متنوع است اما به جهت ضعفی که در زیرساخت ها داریم، تمرکز بر روی تأمین و توسعه بخش های زیرساختی است.

,

وی با بیان این که یک سوم اعتبارات مصوبات به حوزه راه اختصاص دارد، تصریح کرد: از این محل ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اجرا شده، ۱۰۰ کیلومتر باند دوم تا پایان سال جاری اجرا می شود و ۴۵۰ کیلومتر هم برای سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

,

به گفته وی؛ با عنایت به پیشرفت های خوبی که در مصوبات داریم، آمادگی خود را برای میزبانی سفر دوم هم اعلام کرده ایم.

,

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که در بین مصوبات سفر اول ۲-۳ مصوبه قوی و اساسی داریم، گفت: یکی از این مصوبه ها، راه آهن بیرجند-قاین- یونسی است که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

,

قناعت با ذکر این نکته که اعتبار راه آهن در اعتبارات مصوبات سفر دیده نشده، متذکر شد: منابع مالی راه آهن که از پروژه های اساسی استان است از محل اعتبارات کنسرسیوم بانکی متشکل از ۶ بانک تأمین خواهد شد.

,

وی از پیگیری هایی گفت که برای تحقق سهم بانک ها در این پروژه انجام گرفته و افزود: به جهت تسریع در روند تزریق منابع و شتاب گرفتن پروژه راه آهن، روز دوشنبه-۶ تیر- با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، جلسه ای با مدیران عامل بانک های عضو این کنسرسیوم داریم.

,

به گفته وی؛ راه آهن چابهار- سرخس از پروژه های کلیدی استان و کشور است که تحولات بزرگی را در انتقال کالا و مسافر در منطقه رقم خواهد زد.

,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که موضوع آب از چالش های استان است، از پیگیری های صورت گرفته برای انتقال آب گفت و تصریح کرد: دو موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به طور ویژه در حال پیگیری است.

,

قناعت ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و انتقال آب از دریای عمان که تا سیستان و بلوچستان مصوبه هیئت دولت را دارد برای رسیدن به خراسان جنوبی هم نیازمند یک مصوبه ویژه است.

,

وی در ادامه از سفرهای شهرستانی خود گفت و اظهار داشت: از ابتدا تاکنون در قالب ۷ سفر رسمی و ۹ سفر موردی به مناطق مختلف استان رفته و با حضور در جمع مردم از نزدیک پای صحبت هایشان نشسته ایم و برای رفع مشکلات شان چاره اندیشی کرده ایم.

,

به گفته وی؛حضور سرزده در برخی مساجد هم از جمله برنامه هاست که به فراخور شرایط انجام می شود.

,

استاندار خراسان جنوبی از نشست استانداران، نمایندگان ولی فقیه و برخی مدیران کل در دفتر آیت الله علم الهدی گفت و خاطرنشان کرد: با عنایت به این که مقرر شده استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، فارس و قم، متولی امر ساخت صحن امام محمدباقر(ع) در حرمین امامین جوادین(ع) شوند، دبیرخانه این طرح در خراسان جنوبی مستقر می گردد.

,

قناعت از دیگر برنامه های دولت به ایجاد قرارگاه جمعیت و عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی، جزو ۳-۴ استان اولی است که جلسات مرتبط را به طور منظم برگزار می کند و مصوبات خوبی هم در این زمینه داشته است.

,

وی با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت، متذکر شد: خراسان جنوبی، جزو معدود استان هایی است که در جریان اجرای این طرح و تأمین کالاهای اساسی با مشکل خاصی مواجه نشد .

,

به گفته وی؛ موضوع معوقات کارگری در شرکت ها و کارخانجات هم از جمله مسایلی است که به طور ویژه دنبال شده و بر اساس پیگیری هایی که صورت گرفت خوشبختانه حدود ۶۰-۸۰ درصد شاهد کاهش مشکلات در این زمینه بوده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه