اخبار داغ

رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری

رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری
رئیس دانشگاه گیلان گفت: امسال بیش از ۳۸ هزار داوطلب کنکور سراسری در گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ۸دی، رئیس دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کنکور سراسری در گیلان، امسال با شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی، با ۳ و ۹۹ صدم درصد افزایش، همزمان با سراسر کشور روز‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ۸دی،,  ۸دی،,  ۸دی،,
 
,
فرید نجفی با اشاره شرکت بیش از ۶۰ درصدی بانوان گیلانی در کنکور امسال ، افزود: امسال ۲۴ هزار و ۷۲۶ شرکت کننده زن معادل ۶۴ درصد داوطلبان و ۱۳ هزار و ۹۰۳ شرکت کننده مرد، حدود ۳۶ درصد داوطلبان را در گیلان تشکیل می‌دهند.
,
 
,
وی با اشاره به شرکت بیشترین تعداد داوطلبان گیلانی به میزان بیش از ۱۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی ، اضافه کرد: امسال ۳ هزار و ۸۳۶ داوطلب گیلانی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۰ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۳ هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و ۶ هزار و ۱۳۲ نفر هم در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
,
 
,
مرحله نخست نتایج آزمون ، مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه