اخبار داغ

کارشناس حوزه عمران مطرح کرد:

تحقق نیافتن اهداف عمرانی تا شکست پروژه شهرهای اقماری

تحقق نیافتن اهداف عمرانی تا شکست پروژه شهرهای اقماری
کارشناس حوزه عمران با اشاره به تحقق نیافتن اهداف عمرانی در افق ۱۴۰۴ گفت: پروژه ساخت شهرهای اقماری نیز به بن‌بست خورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صابری، کارشناس حوزه عمران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح دستاوردهای ایران در حوزه عمران در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: زیرساخت‌ها در حوزه عمران باید در چشم‌انداز ۱۴۰۴ جدی گرفته شود، به طوری که در برنامه چهارم این موضوع پیش‌بینی شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده بود که تا پایان برنامه چهارم جاده‌ها به سمت شهرهای همجوار مانند مشهد، زاهدان و یزد باید دوبانده شود و برنامه ششم در حال پایان بوده و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
,
 
,
این کارشناس حوزه عمران عنوان کرد: مقرر شده بود زیرساخت‌ها در ورامین نیز انجام شود، اما تاکنون در حوزه راه و عمرانی عملیات اجرا نشده است.
,
 
,
صابری با بیان اینکه دولت‌های گذشته در حوزه راه و عمران ملزم به اجرایی کردن برنامه‌ها بودند، ادامه داد: این برنامه‌ها اجرا و محقق نشد، چراکه اعتبارات لازم به این موضوع اختصاص نیافت.
,
 
,
وی با بیان اینکه برنامه‌های چهارم در حوزه عمرانی و راه‌سازی محقق نشده است، تصریح کرد: دولت‌ها در حوزه عمرانی ضعف داشته‌اند و موفق نشده‌اند به اهداف که در افق ۱۴۰۴ ترسیم شده بود عمل کنند.
,
 
,
عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اینکه با این شرایط با تحقق نیافتن برنامه چهارم در حوزه عمرانی و راه‌سازی اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ نیز به طور کامل اجرایی نشده است، یادآور شد: دقیقاً. اگر بخواهیم درصد بگیریم ۵۰ تا ۶۰ درصد در این زمینه موفق بوده‌ایم و هنوز تا دستیابی به ایده‌آل فاصله داریم.
,
 
,
صابری در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه راه روستایی به اهداف خود در افق ۱۴۰۴ دست یافته‌ایم؟ چنین توضیح داد: در زمینه راه روستایی به اهداف نزدیک شده‌ایم و در حوزه سدسازی نیز تا حدودی به دستاوردهایی رسیده‌ایم.
,
 
,
وی در زمینه شهرهای اقماری نیز تأکید کرد: در این زمینه به اهداف تعریف شده دست نیافته‌ایم و برای تمرکز روی کم شدن جمعیت شهرهای بزرگ و پیوستن این جمعیت به شهرهای اقماری نیاز به مطالعه و کار جدی داریم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه