اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال‌وبختیاری:

مرکز علمی کاربردی با هدف ایجاد اشتغال اقدام به ایجاد رشته‌های جدید می‌کند

مرکز علمی کاربردی با هدف ایجاد اشتغال اقدام به ایجاد رشته‌های جدید می‌کند
بهروز شایق رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ کارآفرین برتر استان فارغ‌التحصیل دانشگاه علمی کاربردی هستند که ۳ نفر آن‌ها برای موفقیت بیشتر به مرحله کشوری در تهران معرفی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ بهروز شایق رئیس مرکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر 8 مرکز علمی کاربردی در استان چهارمحال و بختیاری با 63 کد رشته کارشناسی و 46 کد رشته کاردانی اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,


وی تصریح کرد: در سال های پیش پذیرش دانشجو در مرداد ماه بود اما در سال جاری از اول تیرماه در 2 مرحله اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی و کاردانی خواهیم کرد که مقطع پذیرش مقطع کاردانی از 14 تیرماه شروع به مدت 1 هفته ادامه خواهد یافت.

شایق با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی با هدف ایجاد اشتغال اقدام به ایجاد رشته های جدید که تا به حال در استان وجود نداشته  کرده است بیان داشت: در مقطع کارشناسی بخش زیادی در حوزه ورزش پاسخگو می باشد.

وی با اذعان بر اینکه لازم استه رشته های اثر گذار آورده شود بیان داشت: کسب و کارهای دیجیتال و شغل هایی که با اینترنت می توان ایجاد کرد را نمی توان نادیده گرفت و باید این مهم را بتوانیم گسترش دهیم و در همین راستا کارشناسی حرفه ای مدیریت تجاری سازی در این استان آموزش داده می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه رشته های جدید با هدف ایجاد اشتغال در سطح کشور باید تقویت شد گفت: کسب و کارهای دیجیتالی و رشته‌های مرتبط با نساجی و بافندگی تاری و پودی، روغن خوراکی و نساجی، طراحی پوشاک کیف و کفش، رنگ‌رزی و بافندگی از جمله رشته‌هایی هستند که به تازگی وارد این مرکز آموزشی شده‌اند.

شایق ادامه داد: ۱۰ کارآفرین برتر استان فارغ‌التحصیل دانشگاه علمی کاربردی هستند که ۳ نفر آن‌ها برای موفقیت بیشتر به مرحله کشوری در تهران معرفی شده‌اند.

وی  خاطر نشان کرد: دانشگاه های علمی کاربردی بر اساس تقاضا رشته می‌گیرند ، از لحاظ تنوع رشته هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر رشته‌ای که بتوان برای آن بازار کاری در جامعه ایجاد کرد به شرط استقبال و پذیرش دانشجو تدریس می‌شود.

شایق یاد آور شد: رشته های گردشگری نیز مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است ، دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی از قبیل آموزش نمد کاری نیز در حال برگزاری است که دوره آموزشی فرش را نیز می‌توان در این حوزه گنجاند.

وی افزود: مشکل عمده آموزش در رشته‌های جدید این است که افراد متخصص و فارغ‌التحصیل مختص رشته خصوصاً در رشته نساجی در حوزه نمد وجود ندارد که برگزاری برخی از دوره‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

شایق در راستای شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیز توضیح داد: شهریه دانشگاه‌ها هر ساله ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که با این وجود باز هم شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه پیام‌نور و آزاد کمتر است به طور مثال شهریه ثابت سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی ۸۸۰ هزار تومان و شهریه ۱۰ واحد نظری ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در هر ترم می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، افزود: با افزایش شهریه قطعا سقف تسهیلات نیز از یک میلیون بسشتر می‌شود.

 شایق یادآور شد: مدارک این دانشگاه وابسته به وزارت علوم و دولتی محسوب می‌شود، طبق قانون هیچ مرکزی حق ندارد از پذیرش مدارک وابسته به وزارت علوم برای استخدام سرباز بزند، مدارک این دانشگاه قابل ترجمه است و در کشورهای خارجی نیز مورد پذیرش هستند.

وی خاطر نشان کرد: مراکز دانشگاه علمی کاربردی ارتباط تنگاتنگی با صنعت و جامعه دارند، به طور مثال در مرکز پیام رشته صنعت چوب در کارخانه چوب، مرکز نیروی انتظامی در مراکز نیروی انتظامی و مرکز قطب صنعتی نیز در خود قطب صنعتی مشغول فعالیت هستند و دانشجویان از خط تولید به عنوان کارگاه و آزمایشگاه استفاده می‌کنند و هرچه را آموزش می‌بینند مستقیماً در خط تولید پیاده می‌کنند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه