اخبار داغ

وزیر صمت در پاسخ اختصاصی به دانا خبر داد؛

ارسال پرونده تخلفات قیمتی در تولید و توزیع روغن‌موتور به تعزیرات / آخرین وضعیت اتصال گمرک به سامانه جامع تجارت

ارسال پرونده تخلفات قیمتی در تولید و توزیع روغن‌موتور به تعزیرات / آخرین وضعیت اتصال گمرک به سامانه جامع تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری از افزایش جرائم بازدارنده، با مصوبه سران قوا خبر داد و گفت: پرونده تخلفات قیمتی و عدم همکاری چهار شرکت تولید و توزیع روغن‌موتور به سازمان تعزیرات و قوه قضائیه ارجاع شده است.
[

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در پاسخ اختصاصی به خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، در خصوص نقش سازمان حمایت و سامانه‌های نظارتی اظهار کرد: بر اساس قانون مراجعی مثل وزارت کشاورزی اجازه دارند تا به‌صورت مستقیم و بدون هماهنگی با هیچ ارگان و نهادی برای تعرفه‌ها عوارض و قیمت‌ها تعیین تکلیف کنند.

سامانه ۱۲۴ پل بین شکایات مردمی، و سازمان‌های مرتبط است

وی توضیح داد: به‌عنوان نمونه سازمان ارتباطات رادیویی می‌تواند بدون هیچ هماهنگی تعرفه‌های پستی را تغییر دهد و یا در هواپیمایی نیز قوانین مشابهی جاری است و با وجود این تمام این مراجع بر اساس قانون موظف هستند پیش از تغییر قیمت‌ها هماهنگی‌هایی را با ستاد تنظیم بازار در رأس کار خود قرار دهند، لذا مأموریت ستاد تنظیم بازار، جدا از سازمان حمایت است و سازمان حمایت نیز در راستای مأموریت‌های ویژه خود انجام‌وظیفه می‌کند.

وی درباره نحوه رسیدگی سامانه‌های نظارتی گفت: مردم ۱۲۴ را به‌عنوان پاسخگو می‌شناسند و حتی اگر کسی دررابطه‌با قیمت برنج و نان و کالاهای کشاورزی و یا مشکلات راه و مسکن هم شکایت داشته باشد شکایت را دریافت می‌کنیم و این شکایات را به سازمان مربوطه ارجاع خواهیم کرد.

افزایش جرائم بازدارنده، با مصوبه سران قوا

فاطمی امین درباره عدم بازدارندگی جرائم تاکید کرد: در مورد اینکه جرائم بازدارنده نبوده نیز حق با شماست اما در ماه گذشته مصوبه‌ای در این زمینه از سران قوا گرفته شده که طی این مصوبه، میزان جرایمی که تا سال گذشته در حد ۱۰۰ هزار تومان بود به ۱۰ میلیون تومان تغییریافته تا بازدارندگی لازم را داشته باشد که آثار این تغییر در ماه‌های آینده در مورد متخلفان دیده خواهد شد.

وزیر صمت درباره عرضه ناکافی پس از افزایش قیمت که توسط خبرنگار راه دانا؛ مطرح شده بود گفت: در این مورد هم حق با شماست و مثال روغن‌موتور در این زمینه بهترین مثال است که حتی پس از افزایش قیمت هنوز در عرضه و میزان توزیع و قیمت در بازار با مشکل مواجه هستیم.

عدم همکاری تولیدکنندگان، وزارت صمت را مجبور کرد تا پرونده تخلفات قیمتی در تولید و توزیع روغن‌موتور به سازمان تعزیرات ارسال شود

وی توضیح داد: درباره این کالای خاص مشکل به این موضوع برمی‌گردد که ۴ تولیدکننده حدود ۸۰ درصد میزان مصرف داخلی کشور را تولید می‌کنند که برعکس اکثر صنایع کشور این تولیدکنندگان حداقل تا کنون با وزارت صمت همکاری مناسبی نداشتند.

وزیر صنعت معدن و تجارت توضیح داد: در صنایعی مثل سلولوزی، روغن خوراکی و سایر صنایع با همکاری صمیمانه این صنایع به نتایج خوبی دست یافتیم تا جایی که امروز در مورد شوینده‌ها و ... مشکلی در زمینه توزیع و تخلفات قیمتی وجود ندارد که در مورد روغن‌موتور باتوجه‌به عدم همکاری این مجموعه‌های تولیدی این مشکل هم اکنون در بازار مشاهده می‌شود.

فاطمی امین گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد با این شرکت‌ها و موافقت چندباره با افزایش قیمت هنوز به‌اندازه کافی عرضه را در بازار نمی‌بینیم که همین موضوع باعث تخلفات قیمتی در بازار شده است تا جایی که با وجود نیاز داخلی و تذکرات ما به این شرکت‌ها هنوز در حال صادرات محصولات خود و کاهش میزان عرضه به بازار داخلی هستند.

وی گفت: دراین‌رابطه پرونده تعزیراتی تشکیل شده و برای بررسی به سازمان تعزیرات ارجاع شده است و مجدداً تاکید می‌کنم که شرکت‌هایی تولید روغن‌موتور قطعاً باید ضوابط تعین شده را اجرا کنند و از نکاتی که در بررسی این پرونده باید در نظر داشت این است که تقریباً همه صنایع از جمله لوازم‌خانگی و شوینده‌ها و پوشک‌ها و  ... به جز این چهار شرکت تولیدکننده روغن‌موتور کمال همکاری را با وزارت صمت داشته‌اند و تنها موردی که ما مجبور شدیم پرونده تعزیراتی برای این شرکت‌ها تشکیل دهیم تولیدکنندگان روغن‌موتور بودند.

با همکاری وزارت اقتصاد و گمرک روند اتصال به سامانه جامع تجارت، پیشرفت خوبی را داشته است

وی درباره اتصال گمرک به سامانه جامع تجارت گفت: عدم این اتصال کامل به مشکل وزارت اقتصاد با پیمانکار خود بر می‌گردد و پیگیر هستیم تا در سه‌لایه اصلی این اتصال به صورت عملی اجرا شود.

فاطمی امین گفت: لایه نرم‌افزاری، لایه سخت‌افزاری و لایه اتصال داده از مهم‌ترین بخش‌های این اتصال است که با وجود عقب‌افتادگی چندین‌ساله هم اکنون با همکاری وزارت اقتصاد و گمرک این روند پیشرفت خوبی را داشته است و ما اکنون در این سامانه می‌بینیم که بیش از ۴ میلیون تن سیمان در انبارها موجود است که چنین اطلاعاتی کمک زیادی در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی در کشور به وزارتخانه‌ها خواهد کرد.

وی توضیح داد: مشکل اصلی در کامل نشدن اتصال به پیمانکار گمرک باز می‌گردد که با همکاری وزارت اقتصاد این مشکل به‌زودی مرتفع خواهد شد و اتصال کامل این سازمان به سامانه جامع تجارت نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
, سامانه ۱۲۴ پل بین شکایات مردمی، و سازمان‌های مرتبط است, سامانه ۱۲۴ پل بین شکایات مردمی، و سازمان‌های مرتبط است,
,
,
,
,
,
, افزایش جرائم بازدارنده، با مصوبه سران قوا, افزایش جرائم بازدارنده، با مصوبه سران قوا,
,
,
,
, راه دانا,
,
, عدم همکاری تولیدکنندگان، وزارت صمت را مجبور کرد تا پرونده تخلفات قیمتی در تولید و توزیع روغن‌موتور به سازمان تعزیرات ارسال شود, عدم همکاری تولیدکنندگان، وزارت صمت را مجبور کرد تا پرونده تخلفات قیمتی در تولید و توزیع روغن‌موتور به سازمان تعزیرات ارسال شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, با همکاری وزارت اقتصاد و گمرک روند اتصال به سامانه جامع تجارت، پیشرفت خوبی را داشته است, با همکاری وزارت اقتصاد و گمرک روند اتصال به سامانه جامع تجارت، پیشرفت خوبی را داشته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه