اخبار داغ

اعتماد به مربی ایرانی کار بدی نیست و باید این شانس را به یک مربی ایرانی می‌دادیم؛

ترکاشوند: جدایی توتولو از عطایی در تیم ملی والیبال باعث شبهاتی شده/ ستاره‌ها خسته‌اند؛ آمریکا را با انگیزه‌های متفاوتی شکست دادیم

ترکاشوند: جدایی توتولو از عطایی در تیم ملی والیبال باعث شبهاتی شده/ ستاره‌ها خسته‌اند؛ آمریکا را با انگیزه‌های متفاوتی شکست دادیم
مربی و کارشناس والیبال کشورمان گفت: علت حضور توماس توتولو و برکناری‌اش شبهاتی به وجود آورده و فدراسیون و سرمربی باید برای مخاطبین خاص والیبال شفاف‌سازی صورت بدهند.
[
محمد ترکاشوند، مربی و کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون اولین حضور در لیگ ملت‌ها با کادرفنی ایرانی اظهار داشت: سرمربی ایرانی با نگرش جوان‌گرایی و تغییر سیستم وارد گود شده و باید زمان مناسبی به وی بدهیم. اگرچه اکثر بازیکنان امروزی در تیم جوانان شاگرد عطایی بوده‌اند اما باید برای شناخت در تقابل با تیم‌های جهانی به وی زمان داد.
,
 
,
وی در ادامه بیان داشت: بعد از چند بازی و پس از بازی با آمریکا به نظر رسیده که عطایی ترکیب نهایی و ساختار مدنظرش را پیدا کرده. در بازی‌های هفته نخست این اقتدار وجود نداشت اما باید بازیکنان خودشان را نشان بدهند و برای این امر به زمان نیاز داریم.
,
 
,
ترکاشوند همچنین عنوان داشت: این تغییرنسل را باید از یک جایی رقم می‌زدیم و زمان قبل با بازیکنان گذشته دیگر گذشت. اعتماد به مربی ایرانی کار بدی نیست و باید این شانس را به یک مربی ایرانی می‌دادیم. ایرانی‌ها در رده پایه خوب کار کرده‌اند و همان بازیکن‌ها در رده ملی درخشیده‌اند اما اگر به این شانس پاسخ درخوری داده نشود، کار در ادامه سخت است.
,
 
,
او درباره عدم استفاده از دستیار خارجی در کادرفنی تأکید داشت: یک وقتی هست که سرمربی سلیقه استفاده از مربی خارجی را دارد و یک بار هم نه. بستگی دارد دیدگاه سرمربی چیست اما باید شفاف‌سازی درباره علت حضور توماس توتولو و برکناری‌اش رخ بدهد. چرا سنگ‌ها پیش از حضور در تیم ملی واکنده نشده؟!
,
 
,
ترکاشوند در این رابطه تصریح داشت: چرا وسط کار توتولو جدا شد یا با هم به توافق نرسیدند؟ این مسئله شبهاتی به وجود آورده و فدراسیون و سرمربی باید برای مخاطبین خاص والیبال شفاف‌سازی صورت بدهند. باید مشخص شود تکلیف قرارداد چه شد، توتولو آدم حرفه‌ای بوده و چرا کامل با هم صحبت نکرده‌اند؟!
,
 
,
این کارشناس والیبال ایران در مورد عملکرد سینوسی تیم ملی اذعان داشت: در لیگ جهانی طی یک ماه باید ۱۵، ۱۶ بازی انجام داد و هر هفته به یک کشور با فواصل زیاد سفر کرد. تیم‌های دیگر مانند برزیل و حتی امریکا هم نوسان داشته‌اند و این امر طبیعی بوده. اگرچه از تمام پتانسیل بهره‌مند نبودیم و مصدوم‌هایی هم داشتیم.
,
 
,
او در این باره خاطرنشان ساخت: بازی با امریکا برای‌مان تفاوت داشت و آن‌ها را با انگیزه‌های خاص ناشی از مسائل سیاسی شکست دادیم. سرمربی به علت فشارهای جامعه نمی‌تواند ریسک زیادی بکند و اکثر بازیکنانش را دائم بازی می‌دهد که باعث خستگی چند ستاره مثل عبادی‌پور و اسماعیل‌نژاد شده.
,
 
,
مربی والیبال در پایان گفت: بازیکنان جوان و جدید هم سال اول‌شان است و استرس لیگ ملت‌ها را دارند. از این رو از نیمکت کمتر استفاده شده و روی مچ‌پوینت‌ها امتیاز از دست رفته. باید میدان داد تا بازیکنان به مرز پختگی برسند و اعتمادبه‌نفس‌شان افزایش پیدا کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه